דיגיטל וטק

האם זה הסוף של טוויטר? אילון מאסק מאוים

נציב השוק האירופי ערך היום שיחת וידאו עם בעליה של הרשת החברתית, ואיים כי אם לא תיכנע לדרישות האיחוד – היא פשוט תיחסם לחלוטין בכל המדינות החברות, ותפסיד מאות מיליוני משתמשים פוטנציאליים
יאיר מור |  2
אילון מאסק וטוויטר (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
"חסום חשבונות – או שנחסום את טוויטר" – זה, פחות או יותר, המסר שהועבר לאילון מאסק בפגישת וידאו שנערכה היום (רביעי) אחר הצהריים לפי שעון ישראל בינו לבין נציב השוק הפנימי של האיחוד האירופי, תיירי ברטון.
לפי העיתון פייננשל טיימס, שדיבר עם מקור שמיודע באשר לפרטי השיחה, ברטון איים על האיש העשיר בעולם כי אם לא יציית לשורת הוראות של האיחוד – הרשת החברתית תיחסם לחלוטין בכל 27 מדינות האיחוד, שאוכלוסייתן מונה כ-450 מיליון איש והופכת את האיחוד לריבונות השלישית בגודלה בעולם.
המקור אמר כי ברטון דרש ממאסק לעצור את המדיניות ה"שרירותית" שלו להחזרת חשבונות שנחסמו מטוויטר מסיבות כאלו ואחרות, להילחם בהפצת מידע כוזב באמצעות הרשת החברתית ולהסכים ל"בדיקה עצמאית ומעמיקה" שלה על ידי גוף שיוסמך לכך על ידי האיחוד. אחרת, מסתכנת טוויטר בהפרה של "חוק השירותים הדיגיטליים" שנכנס לתוקף לפני שבועיים בדיוק ומחייב חברות שירותי רשת בשורה ארוכה של כללים מחמירים. העונש על הפרה? חסימה, כפי שכבר צוין, ו/או קנסות בגובה 6% מההכנסה העולמית של החברה – או, במקרה של טוויטר, שלפי הדו"ח השנתי האחרון שלה הכניסה ב-2021 5.08 מיליארד דולר, כ-305 מיליון דולר.
מעניין לציין כי המקור טען שמאסק הביע בשיחה בקיאות בחוק, ואף תמך בו ובהחלתו על העולם כולו. למרות זאת, הוא ציין כי בכוונתו לאפשר חופש דיבור מוחלט לכל מי שלא מפר חוק, תוך הפעלת אלגוריתמים להפחתת החשיפה של תוכן 'חוקי אך שלילי' כגון דברי שטנה.
האיחוד והחברה לא הגיבו לידיעות בתקשורת על השיחה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חופש הביטוי מציק להם (ל"ת)
    נועם 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מעולה שתיסגר כבר (ל"ת)
    יוני 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור