דיגיטל וטק

התירוץ של טלגרם לצעד שעצבן משתמשים: איראן!

פאבל דורוב הסביר כי הסיבה למהלך של 'החרמת' שמות משתמש באפליקציה היא ניצול לרעה על ידי איראנים – אבל לא רק שהפרטים לא מסתדרים, אלא שהוא גם הודה שיש לו אינטרס נוסף

יאיר מור | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
מייסד טלגרם, פאבל דורוב, העלה אתמול (שני) לערוץ הרשמי שלו באפליקציית התקשורת שהקים הודעה שקשה שלא להרים גבה כשקוראים אותה.
"עד לאחרונה, 70% מכל שמות המשתמש בטלגרם נשמרו בערוצים לא פעילים על ידי 'גזלני סייבר' מאיראן", כתב דורוב. "הדבר יצר בית קברות של שמות משתמש מתים, שהעמיסו על תוצאות החיפוש ומנעו ממיליוני משתמשי טלגרם לבחור את הכתובות הציבוריות הנאותות לחשבונות, הקבוצות והערוצים שלהם. משתמשים שרצו להשיג את שמות המשתמש השמורים הללו לעתים קרובות לא קיבלו תשובה, או שנפלו לתרמיות".
'גזלני סייבר', או באנגלית cybersquatters, הם גולשים שתופסים "נכסים" אינטרנטיים, כמו כתובות אתרים אסטרטגיות, ללא שום כוונה לעשות בהם שימוש כלשהוא מלבד למכור אותם למי שישלם עליהם סכום גבוה מספיק לטעמם של אותם אנשים שמזדרזים להשתלט על כל שם מבטיח.

הפוסט של דורוב נועד להצדיק את המהלך של החברה בחודש האחרון, שבו "משכנו את כל כתובות הטלגרם הציבוריות שקושרו עם ערוצים שהיו ריקים או לא פעילים בשנה האחרונה. נחזיר 99% מהם באופן הדרגתי לשימוש פומבי". אלא שבפועל, הוא רק העלה עוד יותר סימני שאלה – וקריאה – לגבי התנהלותה של החברה.
טענתו של דורוב ש-70% מכל הכתובות הטובות התרכזו במדינה אחת בעולם מופרכת ובלתי אפשרית מבחינה סטטיסטית. בנוסף, גם הטענה שהחברה לקחה רק כתובות שלא היו פעילות אינה נכונה, ומפעילי ערוצים פעילים רבים דיווחו שהכתובות המקוצרות שלהם "נחטפו" על ידי החברה. אבל מעל הכל, הפליטה לפיה 99% מהכתובות ישוחררו חזרה לקהילה חושפת אמת כואבת – מה שטלגרם באמת רצתה הוא לא לאפשר לגורמים לגיטימיים לקבל את הכתובות ש'נחטפו' להם שלא כדין לכאורה, אלא פשוט למכור להם אותן בעצמה תמורת סכומים מכובדים. כל זה מעבר למכירה הפומבית של כתובות מקוצרות על ידי משתמשים פרטיים, שגם היא תניב לטלגרם כסף מאחר שהיא מאפשרת תשלום עבור הכתובות אך ורק במטבע הקריפטו שלה, TON, שעל כל פעולה בו היא מרוויחה אחוז קטן.
בכמה ערוצי טלגרם שהעלו התייחסויות להודעתו של דורוב הגיבו אלפי משתמשים ב"דיסלייקים" ואימוג'י שליליים אחרים, במה שנראה כמו המשך הזעם על התנהלותו של דורוב בזמן האחרון. כפי שציינו בשבוע שעבר, בערוץ של דורוב עצמו האפשרות להגיב להודעות באימוג'י כובתה מייד עם תחילת גם הזעם הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה