דיגיטל וטק

טלגרם חוגגת יום הולדת בעדכון ענק – ותוקפת את אפל

המתחרה הגדולה של וואטסאפ הכריזה על סוג חדש של אימוג'י רגע לפני יום הולדתה התשיעי – אך במקום לחגוג, היא תקפה את אפל על ניסיון לשבש את החגיגה, בזמן שבפועל ההתנהלות של האפליקציה מפגינה העדפה ברורה של משתמשי אפל
יאיר מור | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
טלגם השיקה בסוף השבוע עדכון משמעותי, שמביא פלטפורמה חדשה לאימוג'י מונפשים – אך למעשה, במקום לחגוג את השקת הגרסה החדשה יומיים לפני יום הולדתה התשיעי שחל אתמול (ראשון) – היא תקפה בחמת זעם את אפל והאשימה אותה בכך שבגללה העדכון הזה יצא באיחור.
ביום רביעי, יומיים לפני השקת העדכון, כתב מייסד ומנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, בערוץ שלו כי "אני אוהב את העבודה שלי (...) הדבר היחיד שמדכדך אותי הוא שלעתים קרובות איננו יכולים להפיץ גרסאות חדשות של טלגרם בשל 'תהליך הבדיקה' הארוך הנכפה על כל אפליקציות המובייל על ידי מונופולי הטכנולוגיה".

למקרה שלא ברור על מה הוא מדבר, הוא הבהיר: "העדכון הקרוב שלנו תקוע ב'בדיקה' של אפל כבר שבועיים, ללא כל הסבר או משוב מצד החברה. אם טלגרם, אחת מ-10 האפליקציות הפופולאריות בעולם, מקבלת יחס כזה, אתם יכולים רק לדמיין את הקשיים שחווים מפתחי אפליקציות קטנים יותר. זה לא רק פוגע במורל – זה גורם הפסדים כספיים ישירים למאות אלפי אפליקציות מובייל ברחבי העולם. הנזק הזה מתווסף ל'מס' בגובה 30% שאפל וגוגל גובות ממפתחי אפליקציות".
הפוסט של דורוב זכה ל-25,000 לייקים – אך העובדות בשטח מראות שדורוב עצמו תורם בשמחה רבה להתנהלות של אפל. אחרי הכל, ביום שישי, כאשר העדכון החדש הושק לבסוף, הוא הושק קודם כל למשתמשי אייפון, ורק בשבת למשתמשי אנדרואיד, כולל אלה שהורידו את האפליקציה ישירות מאתר טלגרם בשל הבטחתה כי כך הם יזכו לכל העדכונים לפני כולם.
 
גם בעת השקת טלגרם פרימיום, לפני חודשיים, אירע תרחיש זהה: משתמש אייפון קיבלו את השירות לפני משתמשי אנדרואיד, ומשתמשים שהורידו את האפליקציה מהחנות של גוגל קיבלו את העדכון מספר שעות לפני אלה שהורידו את האפליקציה ישירות מטלגרם. זאת, למרות ששום דבר לא הפריע לטלגרם להוציא את העדכון קודם למשתשים ה"נאמנים", בזמן שהעדכונים בחנויות עוד היו ב"בדיקה".
העדכון הנוכחי (גרסא 8.9) מביא איתו פלטפורמה חדשה של אימוג'י מונפשים, תחת השם Telemoji. האימוג'י הללו מוצעים למשתמשי פרימיום בלבד, כאשר בתוך התחלה הם מקבלים 10 סדרות אימוג'י ויכולים להוסיף סדרות שתיווצרנה על ידי גרפיקאים ברחבי העולם, עם עיצובים שונים וייחודיים. האימוג'י הללו ישולבו בהודעות טקסט ויונפשו גם עבור משתמשים רגילים שרואים את ההודעות המדוברות. המשתמשים הללו גם יכולים ללחוץ על האימוג'י כדי להציג אנימציות תואמות על כל המסך – גם עבורם וגם עבור השולח (והמקבלים האחרים בקבוצה) בו-זמנית.
תכונה חדשה נוספת מאפשרת למשתמשי פרימיום להגביל את האפשרות לשלוח להם הודעות קוליות וסרטונים עבור אנשי קשר בלבד או אף אחד, כך שזרים – או כולם – לא יוכלו להטריד אותם בהודעות קול או וידאו.
לאחר השקת העדכון, חשף דורוב כי אפל יצרה קשר עם טלגרם והסבירה לה שהסיבה לעיכוב באישור העדכון היתה ה"טלמוג'י", ודרשה להסיר אותם, ככל הנראה בשל העובדה שטלגרם יצרה גרסאות מונפשות לאימוג'י שעוצבו על ידי אפל ומציעה אותם רק למשתמשים משלמים, מה שעשוי להיחשב הפרה של כללי השימוש של אפל. בתגובה, אכן הסירה טלגרם את הגרסה המונפשת של האימוג'י של אפל מהאפליקציה – אך העלתה אותה מחדש כחבילה חיצונית שניתן להוריד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה