דיגיטל וטק

האם אפל בדרך להפסיד למתחרה חדשה?

חברה שהשיקה שירות סטרימינג מתחרה לדיסני, אמזון, דיסני ואפל כבר עקפה את הראשונה, ונראה כי היא עשויה לאיים ממש בקרוב גם על הגדולות
יאיר מור |  1
טים קוק, מנכ"ל אפל
מעט יותר מחודש לאחר שרשמה הישג מטורף עם פרס האוסקר הראשון בהיסטוריה לסרט של שירות סטרימינג, נראה שבמדדים החשובים יותר מפסידה אפל את המלחמה בתחום הזה, כאשר לא רק שהיא לא מצליחה לדגדג את הענקיות הוותיקות יחסית, אלא שאפילו מתחרות חדשות עוקפות אותה בסיבוב.
השבוע פרסמה ענקית הבידור Paramount את הדו"ח שלה לרבעון הראשון של 2022, וחשפה כי שירות הסטרימינג החדש שלה, Paramount+, שהושק רק לפני שנה, כבר מגרד את רף 40 מיליון המנויים המשלמים, לאחר שהוסיף במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה 6.8 מיליון מנויים חדשים.
המספר הזה מרשים מאוד, לאור העובדה שלשירות המתחרה של אפל, Apple TV+, שהושק לפני יותר משנתיים, יש נכון לסוף הרבעון הראשון לפי הערכת האתר הגרמני Statista רק 25 מיליון משתמשים משלמים – אם כי האתר מוסיף כי לאפל עוד כ-50 מיליון משתמשים בתקופת ניסיון חינמית, שחלקם מן הסתם יבחרו אחר כך לשלם על השירות ויהפכו למנויים בתשלום.
ועדיין, השירות של אפל צומח בקצב איטי להחריד לעומת המתחרים: נכון לסוף 2021, דיסקאברי+, שהושק יותר משנה אחריו (אם כי בהודו הוא הושק רק מספר חודשים אחרי השירות של אפל), כבר הדביק אותו במספר המנויים בתשלום עם 22 מיליון, בעוד Peacock של NBCUniversal, שהושק רק בקיץ האחרון, הספיק לצבור תוך 5.5 חודשים בלבד כ-9 מיליון מנויים וצפוי לעקוף את אפל השנה.
כידוע, השירותים הוותיקים שהיו בשטח בעת השקת השירות של אפל נמצאים הרחק מעליה: נטפליקס נמצאת במקום הראשון עם כ-220 מיליון מנויים; אמזון פריים וידאו נמצא במקום השני עם "יותר מ-200 מיליון" לדברי ענקית הקמעונאות; דיסני+ במקום השלישי עם כ-130 מיליון, שצפויים לגדול משמעותית במחצית השנייה של 2022 לאחר ההשקה בעשרות מדינות חדשות וביניהן ישראל; במקום הרביעי שירות הזרמת תכני האנימציה Crunchyroll, שנרכש לפני כשנה על ידי סוני; ובמקום החמישי Hulu עם 45.3 מיליון (אם כי המספר הזה כולל גם מנויים שמשלמים על צפייה בערוצים חיים דרך האתר, ולאו דווקא על שירות ההזרמה לפי דרישה).
 
מעבר להתברגות במקום השישי (לפחות, אם לא החמישי מעל Hulu) במספר המנויים המשלמים על שירות הסטרימינג, חגגה פרמאונט גם זינוקים משמעותיים בהכנסות משירותי הסטרימינג שלה: ההכנסות של פרמאונט+ עלו ב-148% ל-585 מיליון דולר; ההכנסות מכל שירותי הסטרימינג של החברה, הכוללים גם את Pluto TV, עלו ב-82% ל-1.1 מיליארד דולר; ההכנסות ממשתמשים משלמים על אותם שירותים עלו ב-95% ל-742 מיליון דולר, כאשר סך המשתמשים הללו הגיע ל-62 מיליון (מה שאומר ש-Pluto TV נמצא גם הוא קרוב מאוד לאפל במספר המנויים המשלמים, עם כ-22 או 23 מיליון); וההכנסות מפרסום (Pluto TV מבוסס ברובו על משתמשים חינמיים שממומנים על ידי פרסומות) עלו ב-59%.
בשורה התחתונה סבלה החברה מהידרדרות, בעיקר בשל ירידה של ההכנסות מתחום הטלוויזיה: ההכנסות שלה ירדו באחוז אחד ל-7.3 מיליארד דולר, הרווח התפעולי צנח ב-49% ל-775 מיליון דולר והרווח למניה צלל ב-59% ל-58 סנט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם ופייסבוק מיותרים ונצלנים
    אפל בחוץ 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חומסים את הפראיירים המכורים לשופוני.
    סגור