תרבות ופנאי

אפל בניצחון ענק: זה הפרס ההיסטורי שגרפה

החברה הצליחה להביס בענק את שירותי הסטרימינג של נטפליקס ואמזון ולגרוף את הפרס היוקרתי ביותר בעולם הסרטים והסדרות – אבל גם נטפליקס עשתה היסטוריה
יאיר מור | 
אפל בניצחון ענק (צילום pixabay)
CODA, סרט הדרמה על משפחה חירשת שבה בת אחת שומעת, זכה הלילה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר של 2021, ובכך הפך לסרט הראשון בהיסטוריה שנוצר במיוחד עבור שירות הזרמת וידאו וקוטף את הפרס הזה.
מי שחוגגת את הזכייה הזו היא אפל, שהסרט נועד לשירות הסטרימינג שלה, אפל טיוי+. השירות הושק בנובמבר 2019 – לפני מעט יותר משנתיים – כך שהזכייה שלו באוסקר היוקרתי ביותר מהווה הישג עצום לעומת שתי המתחרות, נטפליקס ואמזון, שהשירותים שלהן מפיקים תוכן מקורי כבר מ-2009 ו-2013, בהתאמה.
מלבד הפרס ההיסטורי המרכזי, רשמה אפל היסטוריה נוספת בכך שטרוי קוֹטסוּר, אחד השחקנים בסרט, הפך לאדם החירש הראשון אי פעם שזוכה בפסלון אוסקר (שחקן המשנה הטוב ביותר).
עם זאת, גם נטפליקס יכולה לרשום לזכותה הישג לא קטן: הסרט המקורי שלה "כוחו של הכלב", שהתמודד על אוסקר הסרט הטוב ביותר, אמנם לא זכה בו, אך הבמאית שלו, ג'יין קמפיון, הפכה לאישה השלישית ב-94 שנות קיומו של האוסקר שקוטפת את פרס הבמאי הטוב ביותר.
במהלך הטקס נרשמה התעוררה מבוכה כאשר וויל סמית', שקטף לראשונה את פרס השחקן הראשי הטוב ביותר על תפקידו כאביהן של הטניסאיות ונוס וסרינה וויליאמס ב"המלך ריצ'ארד", סטר למגיש הפרס, כריס רוק, משום שהתבדח על חשבון אשתו של סמית', ג'אדה פינקט-סמית'. "אל תזכיר את שמה של אשתי בפה המזוין שלך!" הוא צעק לאחר ששב למקומו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה