דיגיטל וטק

המתח האמיתי באליפות השחמט: שער הביטקוין

שחקני השחמט הגדולים בעולם מתחרים השבוע באופן וירטואלי, ויותר מזהות המנצח הם כנראה כוססים ציפרניים כדי לדעת מה יהיה גובה הפרס - שתלוי בתנודות בשער הביטקוין
יאיר מור | 
שחמט (צילום אנספלאש)
השבוע נערך גביע השחמט FTX Crypto Cup, בו מתחרים כמה מגדולי שחקני השחמט בעולם, וביניהם אלוף העולם המכהן, מגנוס קרלסון בן ה-30 מנורווגיה. אך השאלה הגדולה שנשאלת אינה מי ייקח את הפרס הראשון, אלא כמה הפרס הזה יהיה שווה.
בורסת הקריפטו FTX, שמממנת את האירוע הנערך באופן וירטואלי בשל מגיפת הקורונה, החליטה לנצל את ההזדמנות, ולקדם על חשבון משחק השחמט את "משחק" הימורי הקריפטו שבו היא עוסקת. לכן, את הפרס היא פיצלה לשני חלקים: 220,000 דולר שישולמו במזומן, ו-100,000 דולר נוספים שהושקעו בביטקוין שבוע לפני תחילת התחרות ביום ראשון האחרון, ויועברו לארנק של הזוכה בתחרות בסיומה ביום שני הבא.
בעת ההשקעה, קנו 100,000 דולר 2.1825 ביטקוין, אך כיום עומד שווי הביטקוינים הללו על כ-86,400 דולר בלבד - "הפסד" של כמעט 14,000 דולר מערך הפרס המקורי. אמנם, כמובן שהשער עשוי לעלות חזרה - אך מבט בשווי הביטקוין מאז יום רכישת הפרס לתחרות הזו מצביע על מגמה כללית של ירידה, כאשר באף אחד מ-10 הימים שעברו מאז הוא לא התקרב אפילו לשער שבו נרכש, ומדי כמה ימים צנח לשערים נמוכים משמעותית גם מזה הנוכחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה