דיגיטל וטק

המתחרה של מאסק נוסקת: 15 מיליון משתמשים חדשים לרשת החברתית

עם צמיחה של פי שבעה בשנה האחרונה, Bluesky מושכת אליה משתמשים שמחפשים רשת מבוזרת ואינטימית יותר. האם היא מסוגלת לאיים על הדומיננטיות של X ו-Threads?

רפאל בן זקרי | 
משפיעני רשת (צילום shutterstock)
הרשת החברתית Bluesky ממשיכה לצמוח במהירות, עם יותר מ-15 מיליון משתמשים רשומים נכון להיום. מדובר בקפיצה משמעותית לעומת 2 מיליון משתמשים בלבד בנובמבר 2023, מה שמדגיש את הפופולריות הגוברת שלה כחלופה לרשתות כמו X של אילון מאסק (לשעבר טוויטר) ו-Threads של מארק צוקרברג.
למרות הצמיחה המרשימה, Bluesky עדיין רחוקה מלהתקרב למתחרותיה הגדולות. ל-X יש למעלה מ-500 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, ול-Threads של Meta כ-275 מיליון משתמשים פעילים חודשיים. עם זאת, משתמשים רבים שמחפשים חלופה ל-X, בעיקר בעקבות המעורבות הפוליטית של אילון מאסק או מקרים כמו ההשעיה הזמנית של X בברזיל, פונים ל-Bluesky. כתוצאה מכך, האפליקציה הפכה לפופולרית ביותר ב-App Store בארה"ב.
Bluesky הוקמה בשנת 2021 כהוכחת היתכנות ל-AT Protocol, פרוטוקול מבוזר שמטרתו לשנות את מבנה הרשתות החברתיות. המיזם נתמך תחילה על ידי טוויטר תחת הנהגת ג'ק דורסי, אך כיום הוא פועל כרשת עצמאית וכמתחרה ישירה ל-X, לאחר שאלון מאסק רכש את טוויטר.
לאחרונה הודיעה Bluesky על תוכניות להוסיף מנוי בתשלום עם תכונות פרימיום, בדומה ל-X Premium. עם זאת, החברה הדגישה כי הרשת עצמה תישאר פתוחה לכולם ולא תוסתר מאחורי חומת תשלום. מהלכים אלו עשויים לעזור לה להמשיך ולמשוך משתמשים שמחפשים חוויות רשת חברתית שונות ומבוזרות יותר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה