דיגיטל וטק

X של מאסק נחסמה בברזיל: כך המתחרה גוזרת קופון

החסימה הפתאומית של הרשת החברתית בברזיל הובילה לנהירה המונית לפלטפורמה מתחרה, שמנצלת את ההזדמנות לגזור קופון. אך מה תהיה ההשפעה האמיתית על עתידה של X במדינה, וכיצד תתמודד המתחרה עם העומס הגובר? השאלות שעשויות לשנות את כללי המשחק
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
הרשת החברתית X של אילון מאסק נחסמה בברזיל, לאחר שהאחרון התבקש לפעול בתוך 24 שעות בלבד. החסימה, שבוצעה בעקבות צו של שופט מבית המשפט העליון, גרמה למשתמשים רבים במדינה לעבור בהמוניהם לרשת החברתית האלטרנטיבית Bluesky. לפי דיווחים מ-Bluesky, ברזיל שוברת שיאים חדשים של פעילות על הפלטפורמה.
Bluesky, שמזכירה בממשק ובפונקציונליות שלה את X, היא פלטפורמה מבוזרת המבוססת על פרוטוקול AT שפותח גם הוא על ידי Bluesky. אחד ממפתחי הפלטפורמה, פול פרייזי, ציין שהעלייה החדה בתנועה גרמה לשיא של 1,000 אירועים בשנייה, מה שעלול להוביל לתקלות בביצועים.
המעבר ההמוני ל-Bluesky מדגיש את ההשפעה של חסימת X בברזיל, ומעמיד את הפלטפורמה החדשה בפני אתגרים טכנולוגיים משמעותיים. הנהלת Bluesky הודיעה למשתמשים לצפות לתקלות זמניות בעקבות העומס החריג, כאשר במקביל, רשתות חברתיות אחרות כמו Threads של מטא, ו-Mastodo, לא השיבו לשאלות בנוגע לעלייה אפשרית בשימוש בעקבות האירועים בברזיל. 
הסיפור ממחיש את השפעת גופים מדיניים על פלטפורמות חברתיות, ומציג כיצד משתמשים נעים במהירות לאלטרנטיבות מבוזרות כשהם נתקלים במגבלות, בניגוד לדעה הרווחת לגבי קיבעון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה