דיגיטל וטק

אילון מאסק במרוץ נגד הזמן: 217 מיליון איש יאבדו גישה ל-X?

מאסק מתמודד עם אולטימטום חמור מברזיל: אם לא ימנה נציג משפטי בתוך פחות מ-24 שעות, פלטפורמת X עלולה להיחסם. מאסק יצטרך לקבל החלטות קריטיות כדי לשמור על 217 מיליון משתמשים. איך יפעל כדי למנוע את החסימה?

רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
אילון מאסק ניצב בפני איום של חסימת פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) בברזיל, אם לא ימנה נציג משפטי במדינה תוך פחות מ-24 שעות, לפי הוראת השופט הברזילאי אלכסנדר דה מוראס. המשבר החל לאחר שטענות מצד X חשפו כי השופט דה מוראס איים לעצור את אחת מנציגות החברה בברזיל אם לא תמחק תוכן מסוים לפי דרישתו. בעקבות האיומים והקנסות היומיים של 20,000 ריאל, החברה הכריזה על סגירת משרדיה בברזיל "באופן מיידי" כדי להגן על עובדיה, אך עם הבטחה שהשירות ימשיך לפעול. למרות זאת, ההבטחה הזו כעת בסכנה ממשית.
מוקדם יותר השנה, השופט דה מוראס הורה ל-X לחסום חשבונות כחלק מחקירה נגד "מיליציות דיגיטליות" שהפיצו מידע כוזב ודברי שנאה בתקופת כהונתו של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו. לאחר שמאסק הביע כוונה להחזיר לחשבונות את הגישה לפלטפורמה, נפתחה נגדו חקירה נוספת בברזיל. מאסק, בתגובה, ביקר את פעולות השופט וטען כי מדובר ב"צנזורה בלתי חוקתית".
לאחרונה, מאסק המשיך לתקוף את דה מוראס בפלטפורמת X, וכינה אותו "בושה מוחלטת למערכת המשפט". הוא אף טען שהחברה אינה יכולה לעמוד בדרישות הצנזורה והעברת המידע הפרטיות של השופט.
הדרמה סביב X בברזיל היא חלק מהתרחשויות נרחבות בעולם המדיה החברתית. מייסד טלגרם, פאבל דורוב, נעצר בצרפת, ומארק צוקרברג הודה כי ממשל ביידן-האריס הכריח אותו לצנזר תוכן הקשור לקורונה ולמחשב הנייד של האנטר ביידן. נראה כי בזמן שנותר, מאסק יצטרך לקבל החלטות מהירות כדי למנוע את חסימת הפלטפורמה בברזיל ולשמור על הגישה לפטלפורמה עבור 217 מיליון תושבי המדינה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה