דיגיטל וטק

המונופול של אילון מאסק בסכנה? הקרב על החלל מתחמם

Rocket Lab מציגה את רקטת ה-Neutron החדשה במטרה לערער את המונופול של אילון מאסק בשוק השיגורים הבינוניים. האם זה מה שיחולל מהפכה בתעשיית החלל, וכיצד החברה מתכננת לשנות את מאזן הכוחות מול SpaceX?
רפאל בן זקרי | 
spaceX (צילום ויקיפדיה, flickr/ U.S. Air Force Academy)
תעשיית החלל עשויה לעבור תקופה של שינויים דרמטיים, כאשר Rocket Lab נכנסת לתחרות ישירה מול SpaceX של אילון מאסק. רקטת ה-Neutron החדשה, שאמורה להיות משוגרת בשנת 2025, מיועדת לשבור את הדומיננטיות של SpaceX בשוק השיגורים הבינוניים. פיטר בק, מנכ"ל Rocket Lab, הציג את החזון שלו בריאיון ל-Yahoo Finance, בו שיתף כיצד רקטת ה-Neutron עשויה לשנות את מאזן הכוחות בתעשיית החלל ולהציע אלטרנטיבה חזקה לשיגורים ברמת ביניים.
בק סיפר כי אחת המטרות העיקריות של פיתוח ה-Neutron היא לשבור את המונופול של SpaceX בשוק השיגורים הבינוניים, ולספק לחברות נוספות אפשרות תחרותית בשוק המתפתח. בעוד ש-Rocket Lab כבר הצליחה בשוק השיגורים הקטנים עם הרקטה Electron, ה-Neutron נחשבת ל-"חלק האחרון בפאזל" בדרכה של החברה להציע שירותים מקיפים בתחום החלל. בנוסף, ה-Neutron תאפשר ל-Rocket Lab לשגר לוויינים ומכשירים של החברה עצמה, דבר שיעצים את יכולותיה בתחום.
שיגור מוצלח של רקטת ה-Neutron עשוי לסמן נקודת מפנה בתחרות מול SpaceX. למרות העליונות של SpaceX, ישנה תחושה הולכת וגוברת בקרב מחוקקים ומומחי תעשייה שהשוק זקוק לאיזון חדש, והכניסה של Neutron לשוק עשויה להוות את השינוי המיוחל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה