דיגיטל וטק

בעקבות החללית של בואינג: נאס"א דוחה את השיגור עם SpaceX

נאס"א דוחה את שיגור משימת Crew-9 שבשיתוף SpaceX בשל תקלות חמורות במנועים ובתוכנה של חללית ה-Starliner של בואינג. מה יקרה עם הצוות ואילו פתרונות נשקלים? כל הפרטים
רפאל בן זקרי | 
חללית Starliner של בואינג (צילום NASA)
נאס"א מתכננת לדחות משמעותית את שיגור משימת Crew-9 לתחנת החלל הבינלאומית בשל בעיות מתמשכות עם חללית ה-Starliner של בואינג, המחוברת כעת לתחנה. למרות שנאס"א לא פרסמה הודעה רשמית על העיכוב, מקורות אומרים שההחלטה תפורסם השבוע, כאשר נשקלת האפשרות להזיז את המשימה על גבי חללית הדרגון של SpaceX מתאריך השיגור הנוכחי ב-18 באוגוסט ל-24 בספטמבר.
במשימה זו צפויים להשתתף האסטרונאוטים של נאס"א זינה קארדמן (מפקדת החללית), ניק הייג (טייס) וסטפני וילסון (מומחית משימה), וכן הקוסמונאוט הרוסי אלכסנדר גורבונוב. עם זאת, נאס"א שוקלת חלופות לצוות, וכן ייתכן שיגור עם שני אסטרונאוטים בלבד, כדי להחזיר את האסטרונאוטים בוץ' וילמור וסוני וויליאמס ממשימת ה-Starliner לכדור הארץ.
העיכוב בשיגור של נאסא נובע מבעיות בתפקוד של מנועי ה-Starliner של בואינג, הנמצאים בקרבת תחנת החלל, מה שעלול לגרום לאיבוד שליטה ולהתנגשות. בנוסף, נמצא כי התוכנה הנוכחית של ה-Starliner לא מסוגלת לבצע פרידה אוטומטית מהתחנה ונחיתה בכדור הארץ, למרות שהדבר הוצג כיכולת במשימת מבחן שבוצעה ב-2022. נאס"א ובואינג טרם זיהו את סיבת הכשל, מה שמעלה את הסבירות להחזרת הצוות בחללית הדרגון של SpaceX.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה