דיגיטל וטק

צוקרברג מתחרט: מטא צינזרה תכנים בהוראת הממשל האמריקני?

מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, מודה לראשונה כי מטא צנזרה תכנים בעקבות לחצים מצד הבית הלבן, במה שהייתה טעות בעיניו. במכתב ששלח לחבר קונגרס, הוא הביע חרטה על כך שהחברה לא עמדה בפני הלחצים לצנזר תכנים מסוימים, כולל הומור וסאטירה. מה זה אומר על חופש הביטוי בפלטפורמה?
רפאל בן זקרי |  1
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, הביע חרטה על כך שהחברה שלו נענתה לבקשות הצנזורה של הבית הלבן בתקופת מגפת הקורונה. במכתב ששיגר לחבר הקונגרס הרפובליקני ג'ים ג'ורדן, צוקרברג ציין כי זו היתה טעות מצד מטא לציית באופן מלא ללחצים שהופעלו מצד ממשל ביידן לצנזר תוכן מסוים שקשור לקורונה, כולל הומור וסאטירה.
במכתבו כתב צוקרברג כי בכירים בממשל ביידן, כולל אנשי הבית הלבן, לחצו במשך חודשים על צוותי מטא לצנזר תכנים מסוימים. הוא הוסיף כי על אף שההחלטה האם להסיר תכנים הייתה בידי החברה, והוא נוטל אחריות על ההחלטות שהתקבלו, הוא מאמין כעת שהלחץ מצד הממשל היה שגוי, וכי החברה הייתה צריכה להיות יותר חד משמעית בנוגע להתנגדותה לצנזורה.
האמירה של צוקרברג מגיעה בתקופה בה נושא חופש הביטוי נמצא במרכז תשומת הלב הציבורית, במיוחד לאחר מעצרו של מנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, בפריז. הצהרתו של צוקרברג מצביעה על אחת ההשפעות הפחות מוערכות של המגפה – השילוב המזיק בין בריאות הציבור לאידיאולוגיה, שיכול להקשות על התמודדות עם המגפה הבאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פייסבוק הוא גן עדן למחבלים פרו פלסטינים וביביסטים (ל"ת)
    לירן 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור