דיגיטל וטק

מעצרו של מייסד טלגרם: מה עומד מאחורי העלייה החדה בהורדות?

מעצרו המפתיע של מייסד טלגרם, פאבל דורוב, בצרפת עורר סערה ציבורית והוביל לזינוק בהורדות האפליקציה. האם הציבור תומך בחופש הביטוי, או שהמעצר רק הגביר את הסקרנות? כל הפרטים על החקירה ועל ההשפעה הגלובלית של המהלך הדרמטי
רפאל בן זקרי | 
טלגרם (צילום shutterstock)
מעצרו של מנכ"ל ומייסד טלגרם, פאבל דורוב, בצרפת הוביל לעלייה חדה בהורדות של אפליקציית המסרים הפופולרית. דורוב נעצר בסוף השבוע כחלק מחקירה מתמשכת של היחידה לפשעי סייבר בפריז, בטענה כי הפלטפורמה לא הצליחה למנוע פעילויות לא חוקיות המתבצעות בה, כמו סחר בסמים, הפצת חומרי התעללות בילדים והלבנת כספים.
למרות ההאשמות והמעצר, טלגרם זינקה למקום השני בדירוג האפליקציות החברתיות הנפוצות ביותר בחנות האפליקציות של אפל בארצות הברית, ולמקום השני בצרפת. ההורדות המרובות עשויות להיות ביטוי לתמיכה ציבורית בחופש הביטוי, או פשוט כתוצאה מהעניין הציבורי והפרסום שהתעוררו בעקבות המעצר.
מעצרו של פאבל דורוב עורר תגובות רבות ברחבי העולם, ובמענה לפרסומים שונים, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הבהיר ברשת X את עמדת המדינה בנושא. מקרון ציין כי "צרפת מחויבת עמוקות לחופש הביטוי והתקשורת, לחדשנות ולרוח היזמות, ותמשיך להיות כך." הוא הדגיש כי במדינה שמתנהלת על פי שלטון החוק, חירויות נשמרות בתוך מסגרת משפטית, הן ברשתות החברתיות והן בחיים האמיתיים, במטרה להגן על האזרחים ולכבד את זכויותיהם הבסיסיות. מקרון הוסיף כי מעצרו של דורוב התרחש כחלק מחקירה משפטית מתמשכת, ואין מדובר בהחלטה פוליטית.
בעוד שדורוב נמצא עדיין תחת חקירה, טלגרם הצהירה כי היא פועלת בהתאם לחוקי האיחוד האירופי וכי "אין לדורוב מה להסתיר." ההחלטה אם להגיש כתב אישום נגדו או לשחררו כעד תיקבע בימים הקרובים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה