קריפטו

המהפך של טלגרם: אפליקציית הודעות או אמפריית בלוקצ'יין?

ליישומון המוכר שימושים רבים, לא כולם חוקיים לחלוטין. לאחרונה הציגה החברה אפשרות להוריד "מיני אפליקציות", חלקן מאפשרות קבלת כסף במטבעות מבוזרים. למרות זאת, המטבע המרכזי "גרם" נאסר להפצה אחרי מאבק מתוקשר בבית המשפט בארצות הברית
מערכת ice | 
טלגרם (צילום shutterstock)
טלגרם אולי מוכרת בעיקר בתור אפליקציה פופולרית לשליחת הודעות, ושמה נקשר לאחרונה גם לפרשיית הסוכנים האיראנים, אבל הרשת החברתית עושה את דרכה בזמן האחרון להפיכה לשחקנית מרכזית בתחום הבלוקצ'יין. האפליקציה התחילה את דרכה בשנת 2013 וקנתה לעצמה שם בתור שירות הודעות בטוח שמאפשר תקשורות מאובטחות. אבטחה זו גרמה לאפליקציה להיות קשורה לא פעם עם פעילות לא חוקית או גיוס כספים למען מטרות שנויות במחלוקת, כמו למשל גיוס תרומות לצבא רוסיה במלחמת רוסיה-אוקראינה
בשנת 2018 שחררו הממציאים של טלגרם מסמך המתאר את חזונם בנוגע ליצירת בלוקצ'יין TON בתוך טלגרם. המנגנון נועד להתמודד עם מיליון עסקאות בכל שניה. החברה גייסה כספים עבור המיזם על ידי מכירת מטבע קריפטו משלה, בשם גרם, שהרוויח 1.7 מילארד דולר בסבב הגיוס הראשוני על ידי 175 משקיעים שונים. אך לאחר מכן החברה נתקלה בקשיים משפטיים בארה"ב בעקבות המהלך. בשנת 2020 בית המשפט פסק לטובת המדינה ועצר את חלוקת המטבעות של טלגרם. 
למרות שבעקבות הבעיות המשפטיות החברה הפסיקה את פעילותה בתחום, יזמים פרטיים המשיכו ליצור ברשת הבלוקצ'יין של טלגרם, שנקראת כעת "הרשת הפתוחה". למרות שטלגרם הם לא המפתחים של הרשת, החברה ממשיכה לתמוך בה ושילבה אלמנטים מהבלוקצ'יין בתוך אפליקצית ההודעות, כמו למשל שילוב הארנק הווירטואלי של הרשת הפתוחה ושימוש במטבע המבוזר TON ששייך לרשת. 
לאחרונה הודיעה טלגרם על שורה של עדכונים חדשים, ביניהם שילוב דפדפן שיאפשר למשתמשים לגשת למיני-אפליקציות בבלוקצ'יין בצורה נוחה. אחת מהאפליקציות משלבת משחק שמאפשר למשחקים בו להרוויח כסף במטבע ה-NOT. בשל המעורבות ההולכת והגדלה של חברת האם, נראה שהשאלה המרכזית היא האם למרות הצרות המשפטיות תצליח למצב את עצמה החברה בתור שחקנית מרכזית בתחום הבלוקצ'יין או שעבודת הפיתוח תישאר אצל מפתחים ועמותות חיצוניות?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה