דיגיטל וטק

הונאת קריפטו בהיקף עצום: איש העסקים שתאילנד הסגירה לסין

שיתוף הפעולה בין תאילנד לסין נכנס לשלב חדש עם הסגרתו של ז'אנג יו-פא, איש עסקים מלזי החשוד בהונאת קריפטו בהיקף של יותר מ-100 מיליארד יואן. ההסגרה מסמנת הישג משפטי ודיפלומטי חשוב, ומדגישה את הצורך בשיתוף פעולה גלובלי במאבק בפשיעה כלכלית מתוחכמת
רפאל בן זקרי | 
סין אוסרת השקעה בכריית קריפטו (צילום pixabay, freepik)
שיתוף הפעולה בין תאילנד לסין מקבל מפנה, דווקא בגלל הונאת קריפטו שבמרכזה עומד איש עסקים מלזי שהוסגר מתאילנד לסין, לראשונה מאז שנכנס לתוקפו ההסכם בין המדינות בשנת 1999.
איש העסקים, ז'אנג יו-פא, המכונה טדי תיאו, נחשד כי הוביל פרמידה שניהלה קבוצת MBI שבבעלותו, והונה לקוחות בסכומים העולים על 100 מיליארד יואן. החברה שכנעה מיליוני משקיעים, רבים מהם אזרחים סינים, להשקיע במטבע קריפטו בלתי חוקי ובלתי מוכר. חקירה שפתחה המשטרה בצ'ונגצ'ינג בשנת 2020 חשפה את היקף ההונאה העצום, והובילה לבקשה רשמית מסין לתאילנד להסגרת ז'אנג למשפט.
תיאו, שנמלט ממלזיה ונתפס בתאילנד ביולי 2022, עמד בפני שני צווי הסגרה - אחד מסין והשני ממלזיה, שגם שם הוא מבוקש בגין הונאה. תאילנד בחרה להיענות לבקשת סין, וההחלטה אושרה סופית על ידי בית המשפט בתאילנד במאי 2024, מה שהוביל להסגרתו של תיאו לסין.
הסגרתו של ז'אנג נחשבת להישג משפטי ודיפלומטי משמעותי, ומהווה דוגמה לשיתוף פעולה בינלאומי אפקטיבי במאבק בפשעי רשת והונאות קריפטו, ומסמנת שלב חדש בחיזוק הקשרים בין תאילנד לסין בתחום אכיפת החוק ומדגישה את הצורך בשיתוף פעולה גלובלי נגד פשיעה כלכלית מתוחכמת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה