קריפטו

קנס עצום: בנק סילברגייט מואשם בקשרים עם הבורסה של נוכל הקריפטו

בנק סילברגייט, שהיה ידידותי לקריפטו וכעת בפשיטת רגל, נקנס ב-63 מיליון דולר בשל כשלים בניהול וחשיפות לקויות. הקנסות נובעים מקשריו עם בורסת הקריפטו FTX ומטענות להטעיית משקיעים. כל הפרטים על הפרשה המטלטלת

רפאל בן זקרי | 
FTX (צילום shutterstock)
בנק סילברגייט, שהיה ידוע כידידותי לקריפטו וכעת נמצא בפשיטת רגל, נקנס בסכום כולל של 63 מיליון דולר בעקבות קשריו עם בורסת הקריפטו FTX, וכשלים בניהול פנימי ובגילוי מידע לרגולטורים.
הקנסות כוללים 20 מיליון דולר ממחלקת ההגנה והחדשנות הפיננסית של קליפורניה, 43 מיליון דולר מהפדרל ריזרב ו-50 מיליון דולר נוספים מה-SEC (רשות ניירות הערך האמריקנית) שיופחתו מהסכומים האחרים.
הבנק, שהחל להציע שירותי בנקאות לחברות קריפטו ב-2013, התפרסם במהירות בזכות קהל הלקוחות המתרחב שלו. בהנפקה הראשונית שלו בנובמבר 2018, הבנק חשף שיש לו יותר מ-500 לקוחות קריפטו, ומספר זה עלה ליותר מ-750 כשהבנק נרשם בבורסה של ניו יורק ב-2019. הבנק אף פיתח כלי פנימי להסדרת עסקאות קריפטו.
כעת, רשות ניירות ערך האשימה את מפעיל הבנק, המנכ"ל לשעבר אלן ליין, וה-COO לשעבר קת'לין פרהר, בהטעיית משקיעים לגבי תוכנית הציות לחוקי הסודיות הבנקאית/מניעת הלבנת הון (BSA/AML) ופיקוח אחר לקוחות הקריפטו, כולל FTX. בנוסף, ה-CFO לשעבר אנטוניו מרטינו הואשם בהטעיית משקיעים לגבי הפסדים ממכירת ניירות ערך בעקבות קריסת FTX.
ההאשמות הדגישו כי הבנק נכשל בזיהוי העברות חשודות בסך 9 מיליארד דולר שבוצעו על ידי לקוחות מרכזיים של FTX. כל הנאשמים, מלבד מרטינו, הסכימו ליישב את ההאשמות ללא הודאה באשמה.
גרביר גרוואל, מנהל מחלקת האכיפה ב-SEC, הצהיר כי הבנק ומנהליו כשלו להציג את האמת לציבור המשקיעים, ובמקום זאת הטעו אותם לגבי מצבם של התוכניות לפיקוח והלבנת הון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה