דיגיטל וטק

מייסד טלגרם נעצר בצרפת: באילו עבירות חמורות הוא מואשם?

פבל דורוב, מייסד טלגרם, נעצר בצרפת בעקבות חקירה משטרתית, בה הוא מואשם במעורבות אפשרית בעבירות כמו סחר בסמים והפצת פורנוגרפיית ילדים, שנעשו לכאורה דרך האפליקציה. מה בדיוק עומד מאחורי ההאשמות החמורות, ומהן ההשלכות האפשריות על טלגרם? כל הפרטים על המעצר הדרמטי

רפאל בן זקרי |  2
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
פבל דורוב, מייסד ומנכ"ל אפליקציית המסרים טלגרם, נעצר ביום שבת בערב בצרפת בזמן שיצא מהמטוס הפרטי שלו בנמל התעופה בורז'ה, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה הצרפתי TF1. הדיווחים על מעצרו עוררו דיונים נרחבים והשערות ברשתות החברתיות, כולל בטלגרם עצמה, אך נראה שהמידע בשלב הזה מבוסס בעיקר על מספר קטן של דיווחים בתקשורת הצרפתית.
על פי הדיווחים, המעצר בוצע בעקבות צו מעצר שהוצא בצרפת במסגרת חקירה משטרתית ראשונית. הרשויות הצרפתיות טוענות כי היעדר פיקוח על התוכן בטלגרם וסירוב החברה לשתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק הופכים את דורוב לשותף בעבירות כמו סחר בסמים, הלבנת הון והפצת פורנוגרפיית ילדים, שמתרחשות לכאורה באמצעות האפליקציה.
דורוב, שהונו מוערך על ידי Forbes ב-15.5 מיליארד דולר, נולד ברוסיה אך עזב את המדינה ב-2014 לאחר שסירב למסור לרשויות הרוסיות נתונים על מנהיגי מחאות אוקראינים מתוך הרשת החברתית הקודמת שלו, Vkontakte. כיום הוא מתגורר בדובאי, שם מבוססת טלגרם, והמטוס הפרטי שלו היה בדרכו מאזרבייג'ן כאשר נעצר בצרפת.
המעצר המדווח עשוי להחריף את הדיון הציבורי סביב מידת האחריות של אפליקציות מסרים על התוכן שמשתמשיהן משתפים והאם הן צריכות להיות מחויבות משפטית לפיקוח עליו.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חבלל!! מקווה שישחררו אותו. (ל"ת)
    וו 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    באסה (ל"ת)
    אמיר 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור