כסף וצרכנות

המיליארדר מפתיע בפוסט חושפני: אין לי כלום

פאבל דורוב, מייסד טלגרם שהפך למיליונר מעט אחרי גיל 20 ולמיליארדר מעט אחרי גיל 30, פרסם הודעה לפיה אין לו כמעט רכוש משלו, והוא מעדיף לא לקנות דברים מיותרים
יאיר מור | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
מייסד טלגרם, פאבל דורוב, פרסם אמש (רביעי) בערוץ הרשמי שלו בטלגרם, אפליקציית התקשורת שייסד, הודעה מעט מוזרה. הרוסי בן ה-37 שמתגורר בשנים האחרונות באיחוד האמירויות כתב כי "התקשורת קוראת לי לעתים קרובות מיליארדר – אך, להבדיל ממרבית המיליארדרים, אין ברשותי מטוסים, יאכטות, מכוניות או בתים". הוא הוסיף כי "יצירת דברים תמיד נראית לי כפעילות מתגמלת יותר ממעורבות בתרבות הצריכה".

לא ברור מה גרם לדורוב, שעשה את הונו מיצירת Vkontakte, המקבילה הרוסית לפייסבוק, לכתוב את ההודעה הזו. ייתכן שהסיבה היא כתבות שהתפרסמו אחרי ההודעה הקודמת שלו, שפורסמה באותו ערוץ שבוע קודם לכן, ובה פרגן למדינה שבה הוא חי על ארגון התרמת אוכל לאלה שנפגעים ממשבר המזון הפוקד את העולם. דורוב הדגיש כי שייך מוחמד בִּן-זאיד, שאיבד מאז את אחיו ח'ליפה והפך במקומו לנשיא האיחוד, תרם 400 מיליון ארוחות, ודורוב עצמו תרם "12 מיליון (ארוחות) צנועות".
 
לחלופין, אולי מדובר בתשובה שלו לכתבות שהתפרסמו גם הן לאחרונה אודות אילי ההון הרוסים המסתובבים ברחבי העולם ונהנים מעושר רב בזמן שהעולם מנסה למנוע מרוסיה ומכל מי שקשור אליה את האפשרות ליהנות מכסף מערבי.
 
דורוב מדורג נכון להיום, לפי רשימת העשירים של מגזין פורבס, במקום ה-118 ברשימת עשירי העולם. הונו מוערך בכ-15.1 מיליארד דולר – כמה מקומות מעל משפחתו של מייס אפל המנוח, סטיב ג'ובס, וכמה מקומות מתחת למשפחת היינקן. עם זאת, לפי פוסטים שלו בנושאי בריאות הוא חי חיים כמעט סגפניים, הכוללים מגורים במקומות מרוחקים, בבתים מושכרים, התבודדויות ארוכות בטבע, שחייה במים קפואים-למחצה בחורף, ארוחה אחת או שתיים ביום, והתנזרות מוחלטת מאלכוהול, בשר, חלב, אוכל מעובד, מסעדות מזון מהיר וקפה תוך התמקדות באכילת דגים טריים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה