קריפטו

הונאת ענק בקריפטו: המנכ"ל נעצר בגלל הונאה של 366 מיליון דולר

לפחות חמש מאות אנשים בני 60 ומעלה נפלו קורבן להונאת פונזי בהיקף מצטבר של 366 מיליון דולר, כך טוענת הפרקליטות בסיאול, קוריאה. המשקיעים הפקידו את כספם בארנק את'ריום בהבטחה לתשואות חריגות של 45%-50%. לטענת הפרקליטות, הארנק היה הונאת פונזי. מנכ"ל החברה נעצר
מערכת ice | 
הונאה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
iNews24 דיווח ביום שני כי הפרקליטות בסיאול, קוריאה, החליטה להגיש כתבי אישום בגין הונאת קריפטו מבוססת את'ריום (ETH) בהיקף של 336 מיליון דולר שקורבנותיה היו בעיקר מבוגרים. החקירה הביאה למעצרו של מנכ"ל חברת השירותים הפיננסיים וואקון (Wacon), ביון יאנג-או.
וואקון הפעילה פלטפורמה בשם MainEthernet, שתיארה את עצמה כארנק מאובטח למשקיעי את'ריום. הפלטפורמה נועדה לשמור על כספי המשקיעים ולתת להם אפשרות למשוך אותם לפי הצורך. על פי החשד, במטרה למשוך משקיעים נוספים אל הפלטפורמה, ביון יאנג-או הבטיח להם רווחים של 45% עד 50%. אוכלוסיית היעד העיקרית היתה בני 60 ומעלה, רבים מהם כלל לא הכירו את הטכנולוגיה ולא הבינו את מהות ההשקעה.
אבל הארנק כלל לא שמר על כספי הלקוחות. לטענת הפרקליטות ביון יאנג-או השתמש בכספים נכנסים לתשלום רווחים למשקיעים קיימים בלי להשקיע את הכספים, ולמעשה הפך את החברה להונאת פונזי. 

החגיגה נגמרה בקיץ 2023. המשקיעים לא הצליחו להוציא את כספם, המנכ"ל הבטיח לחזיר את הכסף תוך ארבעה חודשים – אבל בנובמבר באותה שנה החברה נסגרה ושלטיה הוסרו מעל משרדיה המפוארים ברובע גנגנם היוקרתי.
לפחות חמש מאות איש איבדו את כספם בפרשה. בפרקליטות מעריכים כי המספר עלול להגיע ל-12 אלף איש.
ביון מכחיש את ההאשמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה