דיגיטל וטק

האייפון מול הפיקסל של גוגל: מי באמת טוב יותר?

סדרת Pixel 9 של גוגל מציבה אתגר אמיתי לאייפון של אפל, עם שישה יתרונות בולטים שמראים איך גוגל מצליחה להתעלות על אפל בתחומים כמו ביצועים, תצוגה ומצלמה. איך הבחירה שלכם תשפיע על חוויית המשתמש? כל מה שצריך לדעת על הקרב בעולם הסמארטפונים שעולה כעת שלב
רפאל בן זקרי |  5
גוגל פיקסל אפל אייפון (צילום גוגל, אפל)
גוגל השיקה מוקדם יותר החודש את סדרת Pixel 9 החדשה שלה, המציבה אותה כמתחרה רצינית מול דגמי האייפון האחרונים של אפל. בסקירה שפורסמה על ידי פארת' שאה מ-Android Police, הוא מצביע על שישה תחומים שבהם גוגל הצליחה להציג יתרונות משמעותיים על פני האייפון של אפל, עם התמקדות בחוויית משתמש פרימיום שמגיעה גם לדגמי הבסיס שלה.
מתחת למכסה המנוע, גוגל לא עושה הבחנה בין דגם הבסיס לדגם הפרו בכל הנוגע למעבד. כל דגמי ה-Pixel 9, כולל דגם הבסיס, מצוידים במעבד Tensor G4, מה שמבטיח ביצועים זהים ועדכוני תוכנה שימשיכו לפעול בצורה חלקה לאורך זמן. לעומת זאת, אפל משתמשת במעבדים שונים בין הדגמים, כאשר דגמי הבסיס מקבלים את המעבד מהשנה הקודמת, בעוד שדגמי הפרו מקבלים את המעבד החדש.
בגזרת התצוגה, סדרת Pixel 9 מציעה מסך עם קצב רענון של 120Hz בכל הדגמים, מה שמבטיח חווית משתמש חלקה ומהירה יותר. בניגוד לכך, אפל ממשיכה להשתמש במסכי 60Hz בדגמי הבסיס של האייפון, מה שמותיר אותם מאחור מבחינת איכות התצוגה.
בכל מה שקשור לחומרים ולהרכבה, גוגל בחרה להשתמש באותו חומר מתכת עבור כל דגמי ה-Pixel 9, עם הבדל רק בגימור החיצוני. לעומת זאת, אפל מקפידה על הבחנה בין דגמי הבסיס לדגמי הפרו, תוך שימוש באלומיניום לדגמים הזולים ובטיטניום או נירוסטה לדגמי הפרו. נוסף על כך, כל דגמי Pixel 9 מצוידים בחיבור USB-C מהיר בתקן 3.2, בעוד שאפל בחרה להשתמש בחיבור USB-C איטי יותר בדגמי הבסיס של האייפון 15, מה שמגביל את מהירות העברת הנתונים בדגמים הזולים.

גם בתחום הצילום, סדרת Pixel 9 שומרת על אותה מצלמה ראשית ועדשה רחבה בכל הדגמים, בעוד שאפל מבדילה בין דגמי הבסיס לדגמי הפרו במערכת המצלמות, עם עדשות ומייצבים מתקדמים יותר בדגמי הפרו בלבד. בנוסף, כל דגמי Pixel 9 נהנים מגישה מלאה לכל תכונות הבינה המלאכותית החדשות של גוגל, בזכות מעבד Tensor G4 האחיד. אצל אפל, תכונות ה-AI החדשות זמינות רק בדגמי הפרו של האייפון 15, בעוד שדגמי הבסיס הנוכחיים נותרו ללא חלק מתכונות ה-AI המתקדמות, הודות למעבד הישן שבהם.
כשמשווים את סדרת Google Pixel 9 לסדרת האייפון העדכנית של אפל, ניתן לראות מספר תחומים שבהם גוגל הצליחה להתעלות על אפל, ולהציע מוצר איכותי יותר במחיר משתלם יותר. בעוד שאפל ממשיכה להבדיל בין דגמי הבסיס לדגמי הפרו שלה, גוגל בחרה בגישה אחידה, המציעה ללקוחותיה ערך רב יותר במחיר משתלם.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צריך לעשות דיוק קל
    יהונתן 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמע שהטלפון מתחרה בדגמים הפשוטים ולא בדגמי הפרו של אפל
    סגור
  • 4.
    אפל מתה
    שי 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד חברה שמייצרת טלפונים ... כבר לא מחדשת הרבה. שעמום אחד גדול וה''גן הסגור'' שלה יעלה לי ביוקר.
    סגור
  • 3.
    גוגל יותר חזקה
    טעות בה כתבה 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנדרואיד זה מספר אחד בה סמארטפון לא יעזור שום דבר
    סגור
  • 2.
    לפיקסל חומרה בעייתית
    דודו 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראו פיקסל 8 והישמרו. כל זמן שאין יבואן רשמי גוגל לא יתמכו. מאוד בעייתי וחבל.
    סגור
  • 1.
    חי
    ח 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המעבד של אפל הרבה יותר חזק וטיטניום שאין בגוגל ויכול להריץ משחקי קונסולת
    סגור