דיגיטל וטק

מחקר מדאיג: האם שליחת מיילים וממים פוגעת באקלים?

תופתעו או לא, נתונים דיגיטליים שנשמרים ללא שימוש, כמו ממים ומיילים מיותרים, צורכים אנרגיה במרכזי הנתונים. מחקר חדש חושף עד כמה השפעה זו משמעותית, עם תחזית דרמטית לעשור הקרוב. איך ההרגלים הדיגיטליים שלנו תורמים למשבר האקלים?
רפאל בן זקרי | 
Gmail (צילום shutterstock)
בעידן הדיגיטלי, אנחנו רגילים לשתף ממים, תמונות וסרטונים עם חברים ומשפחה מבלי לחשוב על ההשלכות הסביבתיות. מחקר חדש מצביע על כך שהנתונים האלה, שברובם נשמרים בענן ולא נעשה בהם שימוש חוזר, מהווים חלק ממה שמכונה "נתונים אפלים". נתונים אלה צורכים אנרגיה רבה במרכזי הנתונים, תופעה שצפויה לגרום לכך שעד שנת 2030, מרכזי הנתונים יצרכו כ-6% מצריכת החשמל הכוללת בבריטניה.
החוקר איאן הודג'קינסון, פרופסור לאסטרטגיה באוניברסיטת לופבורו, חקר את השפעתם של נתונים אפלים על האקלים. לדבריו, כ-68% מהנתונים שמשתמשות בהם חברות אינם נצפים שוב, והמצב דומה גם בנתונים אישיים כמו תמונות וסרטונים שאינם בשימוש. הודג'קינסון מדגיש שהשפעתם המצטברת של נתונים מיותרים אלה על צריכת האנרגיה היא משמעותית.
כדי לצמצם את ההשפעה הסביבתית, הודג'קינסון ממליץ לשלוח פחות מיילים מיותרים ולהימנע משימוש בכפתור "השב לכולם". כל מייל שנשלח גורם לפליטה של כ-4 גרם פחמן, ועם הצטברותם של המיילים והנתונים האחרים שאנו שומרים, ההשפעה על צריכת האנרגיה הופכת למורגשת.
המודעות להשפעות הסביבתיות של השימוש בנתונים דיגיטליים הולכת וגדלה. צמצום הנתונים המיותרים שאנו שומרים ושימוש מושכל בתקשורת דיגיטלית יכולים להיות צעד קטן אך חשוב במאבק במשבר האקלים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה