דיגיטל וטק

כמה חשמל גוגל ומיקרוסופט צורכות? הנתונים העצומים נחשפים

אנליזה חדשה חושפת כי גוגל ומיקרוסופט כל אחת צרכה 24 טרה-וואט שעה (TWh) של חשמל בשנת 2023 – יותר ממה שצורכות מעל 100 מדינות בעולם. עם הכנסות עצומות, צריכת האנרגיה שלהן דומה למדינות כמו אזרבייג'ן. כיצד ישפיעו ענקיות הטכנולוגיה על הסביבה ומה יעשו כדי להפחית נזקים?
רפאל בן זקרי | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, shutterstock)
אנליזה חדשה חושפת כי ענקיות הטכנולוגיה גוגל ומיקרוסופט כל אחת צרכה 24 טרה-וואט שעה (TWh) של חשמל במהלך שנת 2023, יותר ממה שצורכות יותר מ-100 מדינות בעולם.
הנתונים, שפורסמו על ידי מייקל תומאס ברשת החברתית X, מציינים כי צריכת האנרגיה של שתי החברות דומה לזו של אזרבייג'ן, מדינה עם תוצר מקומי גולמי של 78.7 מיליארד דולר, כאשר הכנסות גוגל ב-2023 עמדו על 307.4 מיליארד דולר, והכנסות מיקרוסופט על 211.9 מיליארד דולר.
צריכת האנרגיה המאסיבית מדגישה את ההשפעה הסביבתית הגדולה של חברות אלו, אך גם מזכירה את היקף פעילותן ואת הפוטנציאל שלהן להוביל יוזמות סביבתיות ברות-קיימא. איסלנד, גאנה, הרפובליקה הדומיניקנית ותוניסיה צרכו כל אחת 19 TWh, וירדן צרכה 20 TWh, מה שמדגיש את היקף הצריכה של שתי החברות הגדולות. לשם השוואה, לוב (25 TWh) וסלובקיה (26 TWh) צרכו מעט יותר חשמל.
ההשוואה בין מדינות שלמות לבין שתי חברות בלבד מדגישה את הדרישות האנרגטיות העצומות של ענקיות הטכנולוגיה. צריכת האנרגיה גם מצביעה על ההשפעות הסביבתיות של מרכזי הנתונים, המשמשים להפעלת שירותי ענן, אחסון ומחשוב, וגם על הדור החדש של בינה מלאכותית.
צריכת החשמל המשמעותית של חברות אלו מעוררת דיונים מתמשכים בנושא קיימות ואימוץ אנרגיות מתחדשות. גוגל ומיקרוסופט הצהירו כי יפעלו להיות ללא פחמן או בעלות מאזן פחמן שלילי עד סוף העשור, וכבר השקיעו רבות באנרגיות נקיות ובהתאמת צריכת האנרגיה.
עם שווי שוק של 2.294 טריליון דולר לגוגל ו-3.372 טריליון דולר למיקרוסופט, החברות האלו נמנות עם החברות היקרות בעולם. עם היקף פעילות הדומה לזה של מדינה שלמה, כל העיניים נשואות אליהן כדי לראות כיצד יפעלו להפחית נזקים סביבתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה