מדדים ומחקרים

החורף קר במיוחד: מי הערים השיאניות בצריכת החשמל, ואיך תחסכו בחשבון?

על רקע המערכה החורפית שפקדה את ישראל, אלקטרה מיזוג אוויר בדקו מי הערים שהובילו מבחינת שעות השימוש במזגנים. ירושלים במקום הראשון עם 9780 שעות שימוש, כשרמת גן סוגרת את החמישייה עם 5400 שעות. וגם, איך תוכלו לחסוך?
מערכת ice | 
טמפרטורה מומלצת (צילום shutterstock, freepik)
השבוע מזג האוויר היה חורפי במיוחד, והתחזיות מבשרות על מערכת חורפית נוספת שבדרכה אלינו. כל אלו מובילים כמובן לשימוש מסיבי במיזוג וחימום הבית, ועל פי נתוני אלקטרה מיזוג אוויר, בשבוע האחרון נקבע שיא שימוש במזגנים. הטמפרטורה המועדפת ביותר אצל הישראלים בימים אלו היא  25 מעלות בממוצע.
ע"פ הנתונים שנרשמו, העיר המובילה מבחינת שעות השימוש במזגן בישראל היא ירושלים, עם כ-9780 שעות שימוש. אחריה תל אביב, עם 9400 שעות, ובמקום השלישי התברגה חיפה עם 6200 שעות שימוש במזגן. בראשון לציון, מתחילת המערכה הגשומה נמדדו כ-5900 שעות שימוש במזגן. את החמישייה הראשונה סוגרת רמת גן, עם 5400 שעות שימוש.
בשביל לעבור את החורף בצורה פשוטה וחסכונית, יש כמה פעולות שניתן ואף כדאי לבצע:
1. הפעלת מצב I FEEL:

בשלט המזגן קיימת הפונקציה שנקראת I FEEL, באמצעותה רגש הטמפ' עובר מיחידת המאייד לשלט הרחוק, ובכך משפר משמעותית את פעולת החימום בחלל החדר. פעולה זו תאפשר חימום מהיר ומיטבי של חלל החדר, ללא צורך בטמפרטורה גבוהה מידי שתוביל לפעילות מוגברת של המזגן ובכך לצריכת חשמל גבוהה.
2. כוונו את המזגן לטמפרטורה המומלצת:
הטמפ' המומלצת לצריכת חשמל מינימלית  היא בין 23-25 מעלות. כמובן שניתן לכוון לטמפרטורות גבוהות יותר, אך חשוב לזכור כי ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר, כך גם צריכת החשמל, בעקבות הפעילות המאומצת של המדחס. 
3. חשוב לכוון את התריסים:
ההמלצה היא לכוון את תריס יציאת האוויר של המזגן 45 מעלות כלפי מטה, זאת במטרה ליעל את הסרקולציה של האוויר והמיזוג של החדר. כאשר המזגן במצב חימום, האוויר החם עולה כלפי מעלה.
4. לא ניקיתם את הפילטרים? כדאי שתעשו זאת
תפקיד הפילטר הוא קריטי בסינון האבק והלכלוך. ההמלצה היא לבצע ניקוי יסודי של פילטר המזגן לפחות אחת לחודש ובהפעלה הראשונה בתחילת כל עונה.
5. הקפידו על אוורור החלל:
אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה במהלכה זמן השהות בבית ובחלל הסגור ארוך יותר. ההמלצה היא להקפיד על אוורור לעיתים תכופות יותר, על מנת לאפשר זרימת אוויר וסרקולציה - במיוחד בממ"ד. כידוע, קירות הממ"ד עבים יותר, וצפיפותם גבוהה יותר מקירות רגילים, מה שעלול להוביל להצטברות של מסוג ראדון, לכן גם בחלל הזה אוורור הוא עניין חשוב מאוד לשמירה על בריאות השוהים בו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה