דיגיטל וטק

מיקרוסופט מעדיפה את האייפון: זו ההוראה החדשה לעובדים שלה

במהלך חדש שנועד לצורך אבטחת נתונים, מיקרוסופט הנחתה את עובדיה בסין להחליף את מכשירי האנדרואיד באייפונים, במה שעשוי להשפיע על אסטרטגיית האבטחה שלה. מה הסיבה להעדפה הזו והאם תהיה לכך השפעה רחבה יותר?
רפאל בן זקרי | 
לוגו מיקרוסופט (צילום Shutterstock)
מיקרוסופט הכריזה כי החל מספטמבר, עובדיה בסין יצטרכו להשתמש באייפון לצורך אימות כניסה למערכות החברה. בחירה זו באה על חשבון מכשירי אנדרואיד, שלא יורשו לשמש לצורך אימות דו-שלבי.
מיקרוסופט ציינה כי ההחלטה נובעת מהעובדה ששירותי גוגל חסומים בסין, מה שמקשה על השימוש בחנויות האפליקציות של אנדרואיד ומונע הורדה של אפליקציות האבטחה הנדרשות. לעומת זאת, חנות האפליקציות של אפל כן זמינה ברחבי המדינה, ולכן נבחרה לשמש כפלטפורמה המועדפת במיקרוסופט לאימות דו-שלבי באמצעות אפליקציות החברה.
עובדי מיקרוסופט בסין יצטרכו לרכוש אייפון 15 לשימוש במשרד, כאשר החברה תספק את המכשירים במרכזים שונים ברחבי סין וגם בהונג קונג, שבה שירותי גוגל כן זמינים. אולם למרות הדרישה החדשה, יוכלו העובדים להמשיך להשתמש במכשירי אנדרואיד שלהם לצרכים פרטיים.
החלטה זו מגיעה על רקע התקפות סייבר רבות שמיקרוסופט הייתה יעד להן, חלקן ממומנות על ידי מדינות כמו רוסיה. בינואר האחרון, התקפה הקשורה לרוסיה פגעה במספר סוכנויות ממשלתיות בארה"ב. בעקבות הלחץ מצד המחוקקים בארה"ב, מיקרוסופט השיקה את יוזמת Secure Future Initiative שמטרתה לשפר את אבטחת הענן ולהקשות על האקרים להשיג גישה למערכות החברה.
האם המעבר השיטתי של עובדי מיקרוסופט בסין לשימוש באייפון ישפיע על הביקוש למכשיר בשוק הסיני? ימים יגידו, אך אין ספק שהמהלך מסמן שינוי משמעותי באסטרטגיית האבטחה של מיקרוסופט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה