רכב

דו"ח טסלה חושף: השפעה חיובית על האקלים בשנה החולפת

דו"ח ההשפעה הסביבתית של טסלה ל-2023 מגלה כי בזכות רכבי החברה נמנעה פליטת 20 מיליון טון גזי חממה בשנה החולפת. איך יתרום המעבר לרכבים חשמליים להפחתת פליטות וזיהום אוויר בעתיד?

רפאל בן זקרי | 
טסלה (צילום pixabay)
מובילת תחום הרכב החשמלי, טסלה, מפרסמת את דו"ח ההשפעה הסביבתית שלה לשנת 2023, וחושפת נתונים מעודדים לגבי שמירה על הסביבה. הנתון המרשים ביותר בדו"ח נוגע להשפעה של רכבי טסלה על כמות פליטות גזי החממה. בזכות לקוחות החברה שבחרו ברכב חשמלי, נמנעה פליטה של 20 מיליון טון של גזי חממה (CO2e) בשנה החולפת.
הדו"ח מודה אמנם כי ייצור רכבים חשמליים בשלב זה מייצר יותר פליטות גזי חממה בהשוואה לייצור רכבי בנזין, אך החברה מדגישה כי לאורך חייו של רכב טסלה בודד, הוא צפוי לחסוך פליטה של 51 טון גזי חממה. זאת ועוד, ככל שייצור החשמל בעולם יעבור לאנרגיות מתחדשות, כך תפחת ההשפעה הסביבתית של ייצור רכבים חשמליים ויגדל החיסכון בפליטות.
יתרון סביבתי נוסף של רכבי טסלה נוגע לסוללות, שעמידות במיוחד ומתוכננות להחזיק מעמד לאורך זמן. לאחר כ-320,000 קילומטר, סוללות הדגמים Model 3 ו-Model Y עדיין שומרות בממוצע על 85% מקיבולתן המקורית. בנוסף, טסלה מדגישה כי אף סוללה שלה לא מגיעה לאתרי פסולת. בסוף חיי השירות שלהן, הסוללות עוברות תהליך מיחזור ומוחזרות לייצור חבילות סוללות חדשות.

לדברי החברה, טסלה הוקמה לא רק כדי לחולל מהפכה בתחום התחבורה, אלא גם כדי לסייע במאבק במשבר האקלים, והודות לפעילותה נמנעו בשנה האחרונה למעלה מ-8 מיליון מקרי מוות מוקדמים הנגרמים כתוצאה מזיהום אוויר מפליטות של דלקי מאובנים.
לצד הביקורת הרבה ואזהרות המומחים מפני התחממות האקלים ופגיעה בו, דו"ח ההשפעה הסביבתית של טסלה מציג תמונה אופטימית יותר לגבי עתיד התחבורה החשמלית. לדבריה, הפחתת פליטות, שיפור איכות האוויר ומניעת מקרי מוות מוקדמים הם רק חלק מהיתרונות הסביבתיים של המעבר לרכבים חשמליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה