דיגיטל וטק

אילון מאסק רוצה להיפטר מכל הכפתורים: זה השינוי שיגיע ל-X

פלטפורמת X של אילון מאסק בוחנת הסרת כפתורי הלייק, התגובה והשיתוף מתגובות לפוסטים. מה המשמעות של השינוי הדרמטי הזה עבור המשתמשים וכיצד הוא עשוי להשפיע על תרבות השיח ברשת החברתית?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) של אילון מאסק, בוחנת את הסרת כפתורי הלייק, התגובה והשיתוף, יחד עם הנתונים שלהם, מתגובות לפוסטים, לצד הסרת ספירת הצפיות.
השינוי התגלה בקוד של אפליקציית הפלטפורמה למערכת ההפעלה iOS על ידי משתמש בשם aaronp613. יהסרת הפיצ'רים תשפיע רק על האופן שבו נראות תגובות בעת צפייה בפוסט המקורי. בלחיצה על תגובה, העמוד הייעודי שלה יחשוף את הכפתורים ואת הספירות.
הסרת ספירות האינטראקציות מתגובות תשנה את תרבות פלטפורמת X, ובמיוחד את ה"יחס" (ratio) המפורסם. מאסק כבר ביצע שינויים תרבותיים גדולים בפלטפורמה, כולל מיתוג מחדש והפיכת כל הלייקים לפרטיים. עם זאת, היו מקרים בהם הפלטפורמה חזרה בה משינויים לא פופולריים.
בשנה שעברה הוסרו כותרות מקישורים, אך לאחר בעיות שונות, הכותרות הוחזרו במהרה. בחודש שעבר גם התגלתה עדות נוספת בקוד של הפלטפורמה לגרסת iOS שהסיר את כפתורי הלייק, התגובה והשיתוף מהפוסט המקורי, אך שינוי זה טרם יצא לפועל. לכן, חשוב לציין כי שינויים שמתגלים בצורה זו לא תמיד מיושמים, אך במקרה הזה, ייתכן מאוד כי הם מצביעים על כך שהחברה שוקלת ברצינות את המהלך ובודקת אותו רשמית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה