דיגיטל וטק

מאסק מכריז מלחמה על המפרסמים: "ניסינו שלום במשך שנתיים"

פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) של אילון מאסק תובעת את הפדרציה העולמית של המפרסמים ומספר חברות גדולות בטענה לקנוניה להחזיק מיליארדי דולרים מהכנסות מפרסום. בין הנתבעות: יוניליוור, מארס, CVS ואורסטד. מה עומד מאחורי התביעה הדרמטית, ומה תהיה ההשפעה על תעשיית הפרסום?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) של אילון מאסק, שעורכת לאחרונה שינויים רבים בממשק, מגישה תביעה נגד הפדרציה העולמית של המפרסמים ומספר חברות גדולות, בטענה כי הן "קשורות בקנוניה להחזיק מיליארדי דולרים מהכנסות מפרסום" מהרשת החברתית.
מאסק כתב, "ניסינו שלום במשך שנתיים, עכשיו זה מלחמה," חודשים לאחר שאמר למפרסמים המחרימים "ללכת לעזאזל." התביעה מכוונת ליוזמה בשם "הברית הגלובלית למדיה אחראית" (GARM), ובין הנתבעות נמנות יוניליוור, מארס, CVS ואורסטד.
התביעה שהגישה החברה של מאסק טוענת לחרם קבוצתי מצד מפרסמים מתחרים על פלטפורמת X, כאשר החברה דורשת פיצויים של פי שלוש מהנזקים שנגרמו, והוצאת צו מניעה קבוע.
מאסק טען ש-X "חייבת לתבוע את האחראים לחרם המפרסמים" וקרא להעמדה לדין פלילי. מנכ"לית X, לינדה יקרינו, טענה שהחרם הבלתי חוקי הוא כתם על התעשייה ואינו יכול להימשך, ופנתה גם למשתמשי X בתמיכה נגד החרם. מנגד, ארגון "Check My Ads Institute" שאינו מעורב בתביעה, ציין שהטענות של מאסק צריכות להיכשל תחת התיקון הראשון לחוקה, המאפשר למפרסמים לבחור עם מי ואיך לפרסם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה