משפט

אילון מאסק שוב תובע את OpenAI: "בגידה והונאה בממדים שיקספיריים"

אילון מאסק, שהשקיע מעל ארבעים מיליון דולר בהקמת OpenAI, לא מרוצה מהכיוון העסקי של החברה. לאחר שתבע את החברה בפברואר השנה והתחרט, כעת, בעקבות העסקה עם מיקרוסופט, הוא טוען שוב: "המיקוד של OpenAI עבר מלהועיל לציבור ולהגן על האנושות לכלי להעשרה עצמית"
מערכת ice |  1
אילון מאסק, OpenAI (צילום shutterstock)
אילון מאסק לא עוזב את OpenAI בשקט. מאסק היה בין מייסדי החברה ב-2015 והזרים אליה בשלוש השנים הראשונות לקיומה מעל ארבעים מיליון דולר. היחסים בין הצדדים התקררו עד שב-2018 עזב את דירקטוריון החברה. OpenAI הקימה את הזרוע המסחרית שלה, OpenAI Global, ב-2019 ובאותה שנה חתמה על חוזה של מיליארד דולר עם מיקרוסופט למכירת רשיון שימוש בבינה המלאכותית שפיתחה. שיתוף הפעולה בין החברות העמיק עם הסכם נוסף של עשרה מיליארד דולר ב-2023.
בתגובה לכתב התביעה הקודם שהגיש נגדה בחודש פברואר השנה, טענה OpenAI שעזיבתו של מאסק לא היתה על רקע אידיאולוגי אלא על רקע מאבקי כוח פנימיים ורצונו למזג אותה עם טסלה. עורכי דינו של מאסק משכו את התביעה ביוני ללא הסברים לאחר ש-OpenAI פרסמו בבלוג שלהם את תכתובות האימייל עם מאסק, מהן עולה שהוא תמך בשינוי הכיוון של החברה.
מאסק הגיש היום (שני) תביעה חדשה לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה. "המקרה של אילון מאסק נגד סם אלטמן ו-OpenAI  הוא סיפור קלאסי של אלטרואיזם מול חמדנות. אלטמן, יחד עם נאשמים נוספים, הונו את מאסק, תוך ניצול דאגתו של מאסק מפני הסכנות הקיומיות שמציבה הבינה המלאכותית לאנושות", נכתב בכתב התביעה שאורכו 83 עמודים.
על פי כתב התביעה החדש, המנכ"ל סם אלטמן ואחד המייסדים גרג ברוקמן הציגו בפניו חזון למיזם בינה מלאכותית ללא מטרות רווח, ועל כן בטוח ושקוף יותר מפרויקטים מסחריים. לטענתו, "לאחר שהצטרף למיזם, השקיע זמן משמעותי ועשרות מיליוני דולרים בהון ראשוני וגייס מדעני בינה מלאכותית מובילים עבור OpenAI Inc, מאסק והמטרה לפתח גוף שלא למטרות רווח, נבגדו על ידי אלטמן ושותפיו". 

מאסק טוען כי אם הפיתוחים האחרונים OpenAI הגיעו לדרגת AGI, מיקרוסופט אינה יכולה להשתמש בהם. מאסק טוען בנוסף שמודלי השפה של OpenAI נמצאים מחוץ לתחום השותפות עם מיקרוסופט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לשם השוואה!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדיווח למס הכנסה זה הסיפור עם הכי הרבה דמיון בימינו-הרמן ווק!!!!
    סגור