דיגיטל וטק
הסוף של ווייז? המהלך התמוה של גוגל באפליקציית הניווט
יותר ויותר תכונות של ווייז עוברות ל-Google Maps, והמשתמשים תוהים אם הגיע הזמן לאחד את שירותי הניווט. האם הפלטפורמה הישראלית שאהבנו כל כך תבלע סופית בתוך הענקית האמריקאית?

בעשור האחרון, ווייז נחשבת לאחת מאפליקציות הניווט הפופולריות בקרב נהגים, בזכות דיווחים בזמן אמת ומיקוד בתנועה בכבישים פרטיים. אך בשנה האחרונה הגבול בינה לבין Google Maps הולך ומטשטש. במאמר שפרסם ג'ון גילברט ב-Android Police, עולה השאלה – האם הגיע הזמן לוותר על ווייז ולאחד את שירותי הניווט של גוגל, כפי שצפו רבים עוד בזמן רכישתה של החברה הישראלית?
לפי גילברט, גוגל שילבה בשירות המפות שלה תכונות שהיו מזוהות במשך שנים עם ווייז בלבד: מערכת דיווחים על עומסים, ניידות משטרה ומפגעים בכביש, ויכולת שליחת עדכונים בזמן אמת, שכיום מוזרמים ישירות גם ממשתמשי ווייז. בדצמבר 2024 נוספה ל-Maps גם תמיכה בפקודות קוליות מבוססות Gemini AI, לצד שדרוג מערכת הדיווח כך שתפעל בדומה לווייז.
למרות המגמה, גוגל ממשיכה לעדכן את ווייז ולשמור על חוויית משתמש מובחנת: ממשק פשוט לנהיגה, אפשרות לבחירת קולות קריינים מותאמים אישית, ותמריצים למשתמשים המדווחים באמצעות מערכת הישגים – תוספות שמבדלות אותה מ-Google Maps.
עוד ב-
הטיעון המרכזי לאיחוד השירותים, כפי שמציג גילברט, הוא הגדלת קהילת המשתמשים תחת פלטפורמה אחת, מה שיכול לשפר את איכות הדיווחים ואת חוויית הניווט לכולם. מנגד, רבים סבורים שהמהלך יפגע בפשטות ובמיקוד שמציעה ווייז לנהגים בלבד. גילברט מסכם כי ההיסטוריה של גוגל עם שירותים דומים מעלה חשש אצל משתמשים ותיקים, אף שאין הכרזה רשמית על כוונה כזו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה