דיגיטל וטק

אנבידיה מאכזבת: למרות ההבטחות דוחה את השקת השבב החדש

אנבידיה מאכזבת: במהלך חודש מרץ החברה הכריזה על השבב הבא שלה בעל היכולות הרבות. בשל כך הוא זכה להזמנות ענק בקרב ענקיות הטק, אך תקלה חמורה בייצור גרמה לחברה לדחות את ההשקה. האם מניית החברה תושפע מכך?
מערכת ice | 
אנבידיה (צילום shutterstock)
למרות שהמנייה שלה ירדה במעט ולמרות החשש מהתפוצצות בועת הבינה המלאכותית, נכון לעכשיו ענקית השבבים אנבידיה, ממשיכה לשמור על מעמדה כאחד הגרומים המובלים בשוק החומרה.
אחד הגורמים המובילים שסייעו לאנבידיה לשמור על מעמדה היה האמינות וההשקה התדירה בסדרות השבבים והמעבדים. כזכור, רק הבחודש מרץ האחרון, החברה קיימה את כנס המפתחים שלה (GTC), בו הכריזה על הדור הבא של שבבי ה-AI שלה שעתידים להחליף את השבב המצליח H100. 
סדרת שבבי ה-Blackwell שהחברה הכריזה, הגיעו עם שורה של הבטחות כשהגדולה הציגה אנבידיה הגיעה עם שורת הבטחות גדולה, שהגדולה מביניהן היא כנראה העובדה שאלו יהיו זמינים לחברות עוד השנה. דיווח חדש חושף שהיא צריכה לחזור בה מההבטחה הזאת.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה ב-The Information, סדרת שבבי הדגל החדש של אנבידיה תגיע באיחור לכל מי שהכבר הזמין אותו. לפי שעה אנבידיה, כבר פנתה ללקוחות ענק שלה כמו מיקרוסופט ועדכנה על עיכובים בשל פגמים בתהליך הייצור של השבבים. עוד עולה שהפגמים בשבבים התגלו בשלב מאוחר של הליך הייצור מה שמעיד עד כמה התקלה חריגה. ככול הנראה שהאיחור הזה יהיה של שלושה חודשים לפחות, ובמקום להגיע ללקוחות עוד השנה הם יגיעו בתחילת 2025 לכל המוקדם.
הדיווח, אשר מבוסס על שיחות עם שני מקורות המעורים בנושא, הלקוחות הגדולות של אנבידיה בהן גוגל, מטא ומיקרוסופט וציפו לשבבים החדשים על מנת לשדרג את תשתיות הבינה המלאכותית בענן של כל אחד מהן.
לפי שעה אנבידיה עוד מנסה לבין מהן הסיבות לתקלות שהתגלו כעת והיא עושה זאת על ידי ייצור יחידות חדשות לבדיקה יחד עם שותפת הייצור שלה, TSMC הטאיוואנית. נכון לעכשיו הפרטים על התקלה עמומים, אך ב-28 לחודש אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה ברבעון השני של השנה ואז אולי נוכל לדעת יותר לעומק את הסיבות לעיכוב בשחרור השבב החדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה