דיגיטל וטק

אנבידיה מתאוששת: איך הרוויחה 329 מיליארד דולר ביממה?

הבהלה בנוגע להתפוצצות בועת ה-AI, הבהילה משקיעים ברחבי העולם מה שהוביל לירידה חדה בשווי המניות של חברות השבבים. לאחר שאנבידיה איבדה חצי מיליארד דולר בפחות משבוע, המנייה של ענקית השבבים קפצה ביממה ב-13% והכניסה לחברה 329 מיליארד דולר. כל הפרטים
עידו מור |  1
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
בימים האחרונים בצל דוחות הרבעון המאכזבים שפרסמו חלק מחברות הטק, שמפתחות מוצרים מבוססי בינה מלאכותית וחשש שבועת הבינה המלכותית עומדת להתפוצץ בקרוב, נרשמה ירידה במדד הנאסד"ק ובמחירי המניות של החברות החזקות בשוק בהן גם ענקית השבבים אנבידיה. 
הטלטלה שנרשמה בשוק בשבוע האחרון, פגעה באנבידיה באופן משמעותי לעומת האחרות כאשר לאחר שצמחה לשווי שוק אסטרונומי, היא איבדה בפחות משבוע 500 מיליארד דולר מהשווי שלה. 
לאחר שענקיות הטק כמו אלפבית (גוגל), פרסמו דוחות מאכזבים היו אלו מיקרוסופט ואחרות שהרימו את השוק בחזרה. לאחר שמיקרוסופט הצהירה שהיא תמשיך להשקיע כספים ומשאבים נוספים בטכנולוגיית הבינה המלאכותית, השוק השכיל להבין שלבועת הבינה המלאכותית עדיין יש את הגב של ענקיות הטק.
כיוצא מכך, המניות של חברות השבבים רשמו אתמול (רביעי), עליות שערים מרשימות. אנבידיה, סיימה את יום המסחר עם עלייה של 13% למחיר המנייה שלה, מה שהוסיף ביום אחד 329 מיליארד דולר לשווי השוק שלה. המנייה של יצרנית השבבים הבריטית Arm, עלתה ב-8% ולאחר ש-AMD דיווחה על ביקוש גדול לשבבי הבינה המלאכותית שלה המנייה שלה עלתה ב-4%. נוסף על כך, גם מדד הנאסד"ק שמכיל בעיקר חברות טכנולוגיה התאושש ואתמול הוא עלה ביותר מ-3%.
מכל אלו ניתן להסיק מכך שבעוד שראשי סקטור הטכנולוגי העולמי מתהדרים בכוחה והפוטנציאל של הבינה המלאכותית, ציבור המשקיעים החל להיות יותר ויותר זהיר בכיווני ההשקעה שלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיביאו לי מילארד דולר אחד יספיק לי לעשות דברים יותר טוב
    אמיר 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בעולם בכלל ובפרט
    סגור