השוק

טריליון דולר נמחקו ביממה: הנאסד"ק ביום הגרוע ביותר שלו מזה שנים

הבינה המלאכותית הביאה עמה לא רק פריצת דרך טכנולוגית אלא גם עליה עצומה, בהשקעה בחברות מתחום הטכנולוגיה ובמדדים כמו הנאסד"ק 100. כעת, לצד שורה של דוחות מאכזבים, מדד הנאסד"ק 100 הפסיד ביממה אחת מניות בשווי טריליון דולר. האם זו רק ההתחלה?
מערכת ice | 
נאסדק (צילום מתוך אתר נאסדק, vecteezy)
שוק הטכנולוגיה נמצא באחת התקופות הטובות ביותר שהיו לו. ההתפתחות הבינה המלאכותית, הביאה לפריצת דרך טכנולוגית מצד אחד ולזינוק במניות של ענקיות הטק ובמדד הנאסד"ק 100 (שברובו מורכב מחברות טכנולוגיות).
אך עם הזמן, המשקיעים החלו להבין שבגלל העובדה שהבינה המלאכותית נמצאת בראשית דרכה, ייקח זמן עד שהשקעותיהם בחברות הפועלות בתחום יניבו להם רווחים משמעותיים. הסימנים לכך התחילו ממש לאחרונה עם שורה של דוחות כספיים מאכזבים של חברות גדולות בשוק כמו: טסלה, אלפבית ואחרות. כעת, על מנת להבין אם מדובר בתופעה רוחבית או לא, רבים מחכים לדוחות הכספיים של אפל, מיקרוסופט, אמזון, מטא ואנבידיה שיצאו במהלך השבועות הקרובים. 
מאז, מדד הנאסד"ק 100 אשר כולל בו את המניות של החברות הגדולות בשוק הטק, נפל ב-3.7% מה שגרם לו להפסיד ביממה, סכום אסטרונומי של טריליון דולר מהמניות שלו. בין החברות שרשמו ירידה ניתן למנות שמות מוכרים כמו אנבידיה, גוגל, טסלה ועוד.
הנפילה הזו התרחשה בגלל שהמוצרים של החברות עוד נמצאים בפיתוח וכיוצא מכך, אלו משקיעות סכומים רבים בפיתוח. על כן בסופו של דבר, מה שמקשה על החברות לעשות מה שהשוק מצפה מהן - להציג רווחים גבוהים הוא דווקא העובדה שרובן עוד נמצאות בשלבי הפיתוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה