דיגיטל וטק

בכיר במורגן סטנלי מזהיר: בועת ה-AI בדרך להתפוצץ?

מנהל ההשקעות הראשי של מורגן סטנלי, מייק וילסון, מתריע כי הציפיות הגבוהות סביב בינה מלאכותית מתנגשות עם המציאות הכלכלית. למרות ההתרגשות מהטכנולוגיה, ההכנסות לא עומדות בקצב. האם אנחנו בפתחו של שינוי בתעשייה?
רפאל בן זקרי | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
בעידן שבו בינה מלאכותית (AI) תופסת מקום מרכזי יותר ויותר, מייק וילסון, מנהל ההשקעות הראשי של מורגן סטנלי, מעלה אזהרה חשובה לגבי התחום. למרות ההבטחות הגדולות וההתרגשות הרבה סביב AI, וילסון טוען כי התחום נמצא בשלב שבו ציפיות גבוהות מתנגשות עם מציאות של הכנסות ורווחים שאינם עומדים בציפיות.
וילסון מזהיר כי המסחר בבינה מלאכותית (AI) נמצא כעת בשלב מסוכן. לפיו, על אף שה-AI נראה בכל מקום, הוא עדיין לא מביא לידי ביטוי הכנסות ורווחים בצורה משמעותית, מלבד כמה חברות יוצאות דופן.
אחת הדוגמאות לכך היא Salesforce, שחוותה ירידה במניות לאחר שהכנסות הרבעון שלה לא עמדו בציפיות האנליסטים, כאשר הסיבה המרכזית לכך היא קצב האימוץ האיטי מהצפוי של כלי ה-AI החדשים שלה. גם חברת ServiceNow קיבלה דירוג מכירה נדיר, בגלל חוסר בהשפעה מספקת של AI על עסקיה להצדיק את הערכת המניות הגבוהה.
עם זאת, חברות כמו אנבידיה ממשיכות להציג ביצועים מרשימים בשוק, כאשר מנייתה של החברה הגיעה לשווי שוק של 3.34 טריליון דולר ביוני, ועברה זמנית את מיקרוסופט ואפל. מומחים כמו אריק ג'קסון מאמינים כי מניית אנבידיה יכולה להכפיל את ערכה עד סוף השנה, בהתבסס על רבעון חיובי במיוחד.
אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, גם הביע התרשמות רבה מביצועי אנבידיה ואמר כי הביקוש לחומרת החברה גבוה כל כך עד כי לעיתים קשה להשיג את יחידות ה-GPU שלה. מייק וילסון ממורגן סטנלי סיכם את דעתו על התחום: "זה לא שה-AI אינו נושא אמיתי, אלא שהציפיות הקדימו את זמני הפיתוח. אנו נכנסים לשלב מסוכן בסיפור, שבו אנחנו צריכים לראות את התוצאות במספרים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה