דיגיטל וטק

אתגר הבינה המלאכותית: האם תוכל להוכיח את עצמה בעולם העסקים?

הבינה המלאכותית הגנרטיבית נחשבת לפיתוח מבטיח בעידן הטכנולוגי הנוכחי, אך החברות מתקשות לראות את הערך המיידי שלה בביצועים העסקיים. האם ההשקעות ב-AI באמת ישפרו את חוויות המשתמש וימנעו אובדן נתח שוק?
רפאל בן זקרי | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
הבינה המלאכותית הגנרטיבית מסמנת את אחד הפיתוחים המבטיחים ביותר בעידן הטכנולוגי הנוכחי, עם פוטנציאל מהפכני לשנות את עולם העסקים. עם זאת, השאלה הגדולה היא האם חברות יכולות להוכיח את הערך המיידי של הטכנולוגיה הזו בביצועים העסקיים שלהן.
במאמר של רון מילר ב-Tech Crunch, נידון הפרדוקס המורכב מהפוטנציאל העצום של בינה מלאכותית גנרטיבית לשנות את עולם העסקים, לבין הקושי להראות תוצאות פיננסיות ממשיות בטווח הקצר. מילר מציין כי למרות שהטכנולוגיה עשויה לשנות את עולם העסקים באופן משמעותי, חברות רבות מתקשות להוכיח את ההשפעה המיידית של AI על הביצועים העסקיים וההכנסות.
מילר טוען כי חברות לא יכולות להסתמך אך ורק על הבטחות של ספקים ויש צורך במדדים עסקיים ברורים. הוא שואל האם מנהלי מערכות מידע (CIO) צריכים להאמין בטכנולוגיה ללא הוכחות מוחשיות, ומצטט את המשקיע Jamin Ball, שמסביר כי ייתכן שרוב החברות לא יראו תוצאות מידיות ויהיו חייבות לקבל החלטות קשות בנושא.
לדבריו של Ball: "העולם משתנה — AI הוא שינוי פלטפורמה עצום. ואי אימוץ והשקעה בטכנולוגיה עלולים לסכן את נתח השוק של החברה ולהפוך אותה ללא רלוונטית. למרות שההשקעות ב-AI לא יובילו מיד לתוצאות עסקיות טובות יותר, הן עשויות לשפר חוויות משתמש ולשפר מדדים כמו שימור לקוחות וצמצום נטישה. אם המתחרים שלכם מייצרים חוויות משתמש טובות יותר ואתם לא, אתם עלולים למצוא את עצמכם בצרות בטווח הקצר והבינוני."
לפי מילר, מנהלי מערכות המידע והמנהלים הפיננסיים (CFO) מחפשים ודאות לפני שהם משקיעים בטכנולוגיה יקרה, ולא משנה עד כמה היא עשויה לשנות את המשחק. מילר גם משווה את ה-AI לתקופת המעבר מחשמל לקיטור במאה ה-18, וטוען שזו עשויה להיות נקודת המפנה של הטכנולוגיה, ומציין כי ייתכן שהפתרון לפרדוקס יגיע מסטארט-אפ חכם או מחברות ייעוץ ידועות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה