דיגיטל וטק

תוצאות מפתיעות: האם תצליחו להבדיל בין בינה מלאכותית לבן אדם?

ניסוי מפתיע באוניברסיטת סן דייגו מצביע על כך שכלי בינה מלאכותית הצליחו להטעות אנשים לחשוב שהם אנושיים יותר מבני אדם אמיתיים. תוצאות הניסוי מעוררות שאלות לגבי העתיד של הבינה המלאכותית ויכולתה לעבור את מבחן טיורינג המפורסם
רפאל בן זקרי | 
אילוסטרציה AI
כלי בינה מלאכותית פופולריים כמו ChatGPT יוצרים טקסטים ברהיטות ובאופן דומה מאוד לבני אדם, עד שקשה יותר ויותר לדעת אם מי שמדבר איתכם הוא אדם או מכונה. התרחיש הזה משקף את הניסוי המפורסם של אלן טיורינג, שבו הוא הציע מבחן לבחינת יכולת מכונה להציג התנהגות אנושית כך שבוחן אנושי לא יוכל להבדיל בינה לבין בן אנוש.
המחלקה למדעי הקוגניציה באוניברסיטת סן דייגו החליטה לבחון את מערכות הבינה המלאכותית הללו על ידי עריכת מבחן טיורינג מבוקר. בניסוי נבדקו הביצועים של ELIZA (צ'אטבוט מבוסס כללים משנות ה-60), GPT-3.5 ו-GPT-4 (שתי גרסאות שונות של ChatGPT). המשתתפים במבדק שוחחו במשך חמש דקות עם אדם או עם אחד המודלים הללו ולאחר מכן נדרשו לקבוע אם בן שיחם היה אדם או מכונה.
הניסוי הצביע על תוצאות מעניינות. GPT-4 זוהה כאדם ב-54% מהמקרים, GPT-3.5 ב-50%, בעוד ש-ELIZA זוהה כאדם רק ב-22% מהמקרים. מפתיע במיוחד היה לגלות שבני האדם זוהו כאנשים רק ב-67% מהמקרים. הניסוי חשף גם כי הבוחנים שהתכתבו עם הכלים ועם בני האדם, הסתמכו על סגנון לשוני, גורמים סוציו-רגשיים ושאלות מבוססות ידע כדי להחליט אם הם מדברים עם אדם או מכונה.
תוצאות הניסוי הזה מצביעות על כך שהמשתתפים לא הצליחו להבחין ביעילות בין GPT-4 לאדם אנושי, מה שמעיד על היכולת המתקדמת של כלי הבינה המלאכותית להטעות אנשים לחשוב שהן בני אדם. האם התוצאות הללו מסמלות את הגעתנו לעידן שבו מכונה עברה את מבחן טיורינג? בעתיד הקרוב מאוד נדע.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה