דיגיטל וטק

בועת אנבידיה בדרך לפיצוץ? התחזית הקודרת של קרן הגידור

מניית אנבידיה נסקה לשווי שוק של יותר מ-2 טריליון דולר בתחילת 2024 בזכות הביקוש לשבבי AI. אך קרן הגידור Elliott Management מזהירה מפני התלהבות מופרזת, וטוענת שהיישומים המעשיים של ה-AI מוגבלים. האם הבועה תתפוצץ?
רפאל בן זקרי |  1
אנבידיה (צילום shutterstock)
מניית אנבידיה רושמת הישגים משמעותיים בתחום הבינה המלאכותית, עם עלייה מרשימה בשווי השוק שלה. הביקוש לשבבים המיועדים ליישומי AI דוחף את המניה לגבהים חדשים והחברה צופה הכנסות מרשימות לשנים הקרובות על רקע הביקוש הגובר מצד חברות טכנולוגיה גדולות.
עם זאת, קרן הגידור Elliott Management, המנהלת כ-70 מיליארד דולר בנכסים, מזהירה מפני התלהבות מופרזת ומכנה את מניית אנבידיה "בועה". הקרן טוענת כי רבים מהיישומים הצפויים של ה-AI אינם מעשיים או יעילים, מה שמטיל ספק בערכם ארוך הטווח של השבבים וביכולת של אנבידיה לשמור על ערכה הגבוה.
במכתב שנשלח ללקוחותיה, הדגישה קרן הגידור כי היישומים המעשיים הנוכחיים של ה-AI מוגבלים למשימות כמו סיכום הערות מפגישות, יצירת דוחות וסיוע בכתיבת קוד למתכנתים, וטענה שה-AI עדיין לא סיפק את בוסט הפרודוקטיביות המובטח. הקרן סיכמה כי למרות ההייפ הניכר, ה-AI לא סיפק ערך ביחס לציפיות ממנו, מה שמטיל ספק בהשפעתו ארוכת הטווח ובערכן הגבוה המתמשך של חברות כמו אנבידיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו טוף
    לני 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או בקיצור, פיספסתי את העליות, ואני רוצה להסביר לכם למה אני לא מפגרת
    סגור