דיגיטל וטק

מהפכה בחשמל בישראל: זה מה שיקרה בשנים הקרובות

בדרך לאיפוס פליטות בשנת 2050: לא עוצרים ב-30% אנרגיות מתחדשות, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "עמידה ביעדי ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת חשובה עבור איכות הסביבה, משום שמדובר באנרגיה ירוקה ולא מזהמת"
מערכת ice |  4
התייקרות החשמל (צילום shutterstock, pexels)
משרד האנרגיה והתשתיות החל בעבודה מטה מקצועית לקביעת יעדי אנרגיות מתחדשות לשנים 2035, 2040 ו-2050, זאת, במקביל למאמץ הרב שמשקיע המשרד בכדי לעמוד ביעד של 30% אנרגיות מתחדשות בשנת 2030
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "עמידה ביעדי ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת חשובה עבור איכות הסביבה, משום שמדובר באנרגיה ירוקה ולא מזהמת. בנוסף, זה תורם לביטחון האנרגטי משום שזה יוצר פיזור גדול של מוקדי ייצור חשמל. יחד עם רשות החשמל בכוונתנו לפעול ולקדם הקמת חוות סולאריות גדולות, לצד מתן כלים להקמת מתקני ייצור אנרגיה מתחדשת בבתים פרטיים ומשותפים".

היעדים יעוגנו במסגרת עקרונות מדיניות שיקבע שר האנרגיה והתשתיות, וזאת לאחר בחינה מקצועית של היעדים שתתבצע ברשות החשמל ובמשרד האנרגיה והתשתיות. קביעת היעדים תיעשה לאור מחויבותה של ישראל לאיפוס פליטות גז חממה, במקביל להבטחת הביטחון והעצמאות האנרגטית, הצורך באספקת חשמל במחיר הוגן ובר השגה לצרכנים וצמצום עלויות. כל אלה, תוך שים לב ליעדים בתחום האנרגיות המתחדשות שנקבעו ביתר מדינות ה-OECD.
השר ביקש את עמדת רשות החשמל לעניין יעדים של 35%, 40% ו-45% של ייצור חשמל באנרגיות מתחדשות בשנת 2035 וטווח יעדים לשנים 2040 ו-2050. לקביעת היעדים בתחום לעשורים הבאים חשיבות מכרעת ביצירת ודאות לשוק המבוסס על המגזר הפרטי ולגיבוש מדיניות ממשלתית מאפשרת ותומכת לטווח הארוך. לכן, קביעת היעדים תעשה בשיתוף עם הציבור הרחב ובעלי עניין.
קביעת יעדים שאפתניים בתחום האנרגיות המתחדשות חשובה ביתר שאת בעת הזו בשל התרומה הרבה של האנרגיות המתחדשות לשמירה על הביטחון האנרגטי של ישראל, באמצעות גיוון וביזור משק האנרגיה והגדלת עצמאותו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יכול להיות אפשרות יהיה עליהם תביעות
    גיל רון 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי המחיר יהיה בסוף אותו דבר
    סגור
  • 3.
    מדינה יודעת אפשר 75% חשמל דרך האור וזה יעלה שקלים .אבל
    שי 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברת חשמל והמדינה חזירים רוצים עוד עוד ועוד ויש גם רכבים חשמליים במקום לעבור לאנרגיה בלי דלק סולר הכסף הוא אלוקים שלכם
    סגור
  • 2.
    חחחחח
    עופר 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא נמאס לכם רק לדבר ולדבר ולדבר. ושלוח לאוויר הבטחות חסרת בסיס תיכנוני.. בושה איך שאנחנו מתנהלים
    סגור
  • 1.
    אנרגיה ירוקה
    רו 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי מה שהגענו עד עכשיו ,אין סיכוי שנגיע לייעד 2030 בדיבורים אנו הכי גדולים,
    סגור