דיגיטל וטק

השדרוג המפתיע באייפון 16 שמוביל לסגירת יצרנית השבבים

שינויים הצפויים במערכת ה-Face ID של האייפון 16 מביאים לסגירת מפעל השבבים שסיפק רכיבים לאפל. מה יקרה למערכת זיהוי הפנים החדשה ואיך זה ישפיע על עיצוב המכשיר?
רפאל בן זקרי | 
אייפון 16 (צילום shutterstock)
בסתיו הקרוב אפל צפויה להשיק את סדרת האייפון 16, ועד מועד ההכרזה השמועות על השיפורים בסדרה ממשיכות לזרום, הפעם עם מיקוד על עיצוב המכשיר. על פי דיווח חדש של "הטלגרף" הבריטי, אפל מתכוונת לבצע שינויים במערכת זיהוי הפנים (Face ID), אשר מסייעת באימות משתמשים, שיפור איכות התמונות ויצירת חוויות מציאות רבודה מתקדמות יותר.
לפי הדיווח, חברת Coherent האמריקאית, המפעילה מפעל מיקרו-שבבים בבריטניה וסיפקה רכיבים למערכת Face ID, נסגרת. הסיבה לכך היא שאפל הייתה הלקוח המרכזי של המפעל, וההחלטה לשנות את מערכת Face ID באייפון 16 הובילה לכך שאפל לא תזדקק עוד לרכיבים ממפעל זה.
הדיווח לא מפרט בדיוק אילו שינויים יתבצעו במערכת, אך מציין שהמערכת תעבור שדרוג וכוללת מודול קטן יותר מבעבר. הדבר עשוי לאפשר לאפל להקטין את גודל ה-Dynamic Island, האזור המלבני בחלק העליון של המסך, שבו נמצאים החיישנים והמצלמה הקדמית.
בנוסף לדיווח של "הטלגרף", אתר DigiTimes אישר גם הוא כי סדרת האייפון 16 תכלול שינויים בעיצוב הקשורים ל-Face ID. מערכת זיהוי הפנים לא צפויה לעבור אל מתחת לפני המסך לפני שנת 2025, ולכן ייתכן שאפל תשפר את המראה החיצוני של האייפון 16 על ידי הצרת ה-Dynamic Island. עם זאת, ייתכן גם שהשינויים המדוברים ישפרו רק את תפקוד מערכת זיהוי הפנים ולא ישפיעו כלל על עיצוב המכשיר.
רק מספר חודשים נותרו עד להשקת האייפון 16, כך שסביר להניח שנשמע עוד פרטים על המערכת המשודרגת בקרוב. לפי דיווחים קודמים, דגמי ה-Pro יקבלו מסכים גדולים יותר, בעוד הדגמים הרגילים יכללו מערך מצלמות אחורי חדש. כל הסדרה צפויה לקבל כפתור Capture חדש ותופעל על ידי שבבים המבוססים על תהליך של 3 ננומטר מבית TSMC.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה