תרבות ופנאי

הוליווד חוזרת לחיים: השביתה הסתיימה סופית, זה ההסכם שהושג

כמעט 150 שביתה עברו על הוליווד מצד התסריטאים, כשבמחצית מהזמן הצטרפו גם חברי איגוד שחקני הקולנוע לשביתה היסטורית. לפני שעה קלה סיום שביתת התסריטאים נכנס לתוקף, והעבודות על סרטי וסדרות עתידיים התחדשו
שירה יום טוב |  1
הוליווד (צילום Queryzo. grauschleier entfernt, stromkabel entfernt, farben kr?ftiger)
שביתת איגוד התסריטאים האמריקאי (WGA) הסתיימה רשמית, זאת בזמן שההסכם שהתקבל על הצדדים טרם נחתם, יחד עם זאת בשל ההסכמות על ההסכם הטנטטיבי, עד לחתימה הרשמית 
ביום ה-148 להפסקת העבודה, מועצת WGA West ומועצת WGA East הצביעו אמש (שלישי) פה אחד על ביטול צו השביתה החל מהשעה 12:01 בבוקר ביום רביעי. המשמעות היא שכותבים יכולים לחזור לעבודה החל מיום רביעי עוד לפני הצבעת האשרור הסופית.
הצבעת האשרור תתקיים בשבוע הבא, בין 2-9 לאוקטובר. ה-WGA יקיים השבוע פגישות חברים בשני החופים באופן אישי ובזום כדי לדון בפרטי החוזה. לאור התמיכה הנלהבת של ועדת המשא ומתן של WGA, נראה שההסכם יאושר בקלות בייחוד לאור משך השביתה שכבר הספיקה להתיש את חברי הארגון.
ההצבעה לביטול צו השביתה באה בעקבות הצבעות פה אחד של ועדת המשא ומתן של ה-WGA, מועצת ה-WGA West ומועצת WGA East לשלוח את החוזה לחברים לאשרור.
ה-WGA פרסם את החוזה המלא בן 94 העמודים וסיכום התנאים החדשים. העסקה כוללת רווחים בפיצויים, דרישה חדשה לרמת צוות מינימלית בחדרי כותבי טלוויזיה, שיפור תנאי תשלום לתסריטאים והגנות לשימוש בבינה מלאכותית בתהליך הכתיבה.
ההסכם כולל גם את הסעיפים הבאים:
-בינה מלאכותית אינה יכולה לכתוב או לשכתב חומר ספרותי, וחומר שנוצר בינה מלאכותית לא ייחשב כחומר מקור במסגרת ה-MBA, כלומר לא ניתן להשתמש בחומר שנוצר על ידי בינה מלאכותית כדי לערער את הקרדיט של הכותב או את זכויותיו המופרדות.
-כותב יכול לבחור להשתמש בבינה מלאכותית בעת ביצוע שירותי כתיבה, אם החברה מסכימה ובתנאי שהכותב ממלא אחר מדיניות החברה החלה, אך החברה אינה יכולה לדרוש מהכותב להשתמש בתוכנת בינה מלאכותית (למשל, ChatGPT) בעת ביצוע שירותי כתיבה.
-החברה חייבת לגלות לכותב אם חומרים כלשהם שניתנו לכותב נוצרו על ידי AI או כוללים חומר שנוצר ב-AI. ה-WGA שומרת לעצמה את הזכות לטעון כי ניצול חומר של כותבים לאימון AI אסור על פי MBA או חוק אחר.
ההחלטה פה אחד לסיים את השביתה מגיעה יומיים לאחר שהכותבים והאולפנים ההוליוודיים סיימו בהצלחה את השיחות להסכם חדש לשלוש שנים ב-24 בספטמבר. לאחר מו"מ מרתון, שני הצדדים הצליחו למצוא פשרות על נקודות תקיעה מרכזיות, כולל AI גנרטיבי בתהליך היצירתי, דרישות איוש מינימליות לחדרי תסריטאים ורווחים מסטרימינג.
"אנו יכולים לומר, בגאווה רבה, שהעסקה הזו היא יוצאת דופן - עם רווחים והגנות משמעותיות עבור תסריטאים בכל מגזר של החברות", אמר ה-WGA בהצהרה שהכריזה על העסקה ביום ראשון.
ההצבעה של ה-WGA לסיום צו השביתה שמה קץ רשמי להפסקת העבודה, שעדיין הייתה בתוקף מיום ראשון, כאשר ה-WGA אמר לחברים: "למען הסר ספק, אף אחד לא יחזור לעבודה עד לקבלת אישור ספציפי על ידי ה-WGA. אנחנו עדיין בשביתה עד אז. אבל אנחנו, נכון להיום, משעים את כלונסאות ה-WGA. במקום זאת, אם אתה מסוגל, אנו ממליצים לך להצטרף לקווי כלונסאות SAG-AFTRA השבוע".
אhdus השחקנים עדיין מתמודד עם ה-AMPTP, וממתין לתורו לחזור לשולחן המשא ומתן בתוך השביתה בת 75 הימים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שביתת התסריטאים הסתיימה, השחקנים עדיין שובתים
    ירון 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההפקות שחזרו להפקה זה פרה פרודקשן וסרטים בעריכה שצריכים שכתוב של התסריט הצילומים עדיין מושבתים
    סגור