קריפטו

לראשונה: באיחוד האירופי מאשרים את תקנות הרגולציה בקריפטו

הכללים יכפו מספר דרישות על פלטפורמות קריפטו, מנפיקי אסימונים וסוחרים סביב שקיפות, חשיפה, הרשאה ופיקוח על עסקאות, אמר פרלמנט האיחוד האירופי. הפלטפורמות יידרשו ליידע את הצרכנים על הסיכונים הכרוכים בפעילותם, בעוד שמכירות של אסימונים חדשים יהיו תחת רגולציה
מערכת ice | 
האיחוד האירופי (צילום iStock)
מחוקקים בפרלמנט האירופי אישרו את חבילת הכללים המקיפה הראשונה בעולם שמטרתה להסדיר את תעשיית מטבעות הקריפטו. בהצבעה שהתקיימה היום (חמישי), הפרלמנט של האיחוד האירופי הצביע 517 בעד ו-38 נגד כדי להעביר את חוק Markets in Crypto, או MiCA. החקיקה, השואפת להפחית סיכונים עבור צרכנים הרוכשים נכסי קריפטו, תגרום לכך שספקים יהיו האחראים אם יאבדו את נכסי הקריפטו של המשקיעים.
הכללים יכפו מספר דרישות על פלטפורמות קריפטו, מנפיקי אסימונים וסוחרים סביב שקיפות, חשיפה, הרשאה ופיקוח על עסקאות, אמר פרלמנט האיחוד האירופי. הפלטפורמות יידרשו ליידע את הצרכנים על הסיכונים הכרוכים בפעילותם, בעוד שמכירות של אסימונים חדשים יהיו תחת רגולציה. מטבעות יציבים כמו Tether ו-Circle's USDC יידרשו לשמור על רזרבות רבות כדי לעמוד בבקשות מימוש במקרה של משיכות המוניות. המטבעות היציבים שהופכים לגדולים מדי, עומדים גם בפני מוגבלות ל-200 מיליון אירו (220 מיליון דולר) בעסקאות ביום.
הרשות האירופית לניירות ערך ושווקים, ESMA, תקבל סמכויות להתערב ולאסור או להגביל פלטפורמות קריפטו, אם תראה שהן אינן מגינות כראוי על המשקיעים, או מאיימות על שלמות השוק או על היציבות הפיננסית. MiCA מתייחסת גם לדאגות סביבתיות סביב הקריפטו, כאשר חברות נאלצות לחשוף את צריכת האנרגייה שלהן וכן את ההשפעה של נכסים דיגיטליים על הסביבה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה