קריפטו

האם מייסד FTX ייעצר בגלל עבירה זניחה?

בכירים בממשל האמריקאי מאיימים להוציא צווים נגד סם בנקמן-פריד, אם לא ייענה לבקשותיהם לתשובות בנוגע להתנהלות הבורסה שייסד וניהל עד פשיטת הרגל
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
שלושה בכירים בממשל האמריקאי איימו אתמול (חמישי) בצווים נגד סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), מייסד ומנכ"ל לשעבר של בורסת הקריפטו FTX, שהגישה לפני ארבעה שבועות בקשה לפתיחה בהליך פשיטת רגל וגרמה לשוק הקריפטו כולו לצנוח בחדות, ולסדרה של חברות מתחרות/שותפות (גבול שכנראה לא ממש היה קיים בשוק הזה) לקרוס או להודיע כי הן בסכנה לקריסה.
הראשונים היו הסנאטורים שרוד בראון, יו"ר ועדת הבנקאות, השיכון והעניינים העירוניים בסנאט, והחבר הוותיק בה פאט טומי. השניים הוציאו הצהרה משותפת לפיה "אנו מאמינים כי חשוב ביותר שסב"פ יראה נכונות לספק שקיפות ואחריות לעם האמריקאי על ידי עדות. נמשיך לעבוד כדי שיופיע בפני הקונגרס כפי שמפורט במכתב של יום רביעי".
השניים דיברו על מכתב ששלחו לסב"פ לפני שבועיים, ולפי החוקים המקובלים בארה"ב היו לו או לנציג מטעמו שבועיים להגיב עליו. במכתב נשאלו שאלות אודות התנהלותה של FTX בהנהלתו במהלך שלוש שנות כהונתו, והוא הוזמן להציג אותן בפני הוועדה בשימוע שייערך ביום רביעי הקרוב, 14 בדצמבר.
אך כעת, חשפו הסנאטורים כי לא סב"פ ולא נציג מטעמו טרחו לענות על המכתב או להודיע האם יתייצב לשימוע או לא. זאת למרות שרק ביום שלישי הודה דוברו של סב"פ כי שכר את שירותיו של עו"ד ניו-יורקי שייצג בשנים האחרונות את גיזליין מקסוול, שותפתו של ג'פרי אפשטיין לסרסור נערות. לדבריהם, לא יהססו להוציא צו הבאה שיכריח את סב"פ להתייצב בפניהם.
במקביל, אמרה גם יו"ר ועדת השירותים הכספיים בבית הנבחרים, מקסין ווטרס, כי היא שוקלת להוציא צו הבאה נגד סב"פ לדיון שייערך בוועדה שלה יום לפני הדיון המקביל בסנאט – ביום שלישי הקרוב. "הבהרנו כי אנו רוצים את סם בנקמן-פריד בשימוע שלנו ב-13 בדצמבר", אמרה ווטרס לרויטרס. "אם לא ישתף פעולה, אנו מוכנים להוציא צו", הוסיפה וציינה כי יש לה סמכות להוציא צו כזה בעצמה, אך היא 'חושבת' שתעמיד זאת להצבעה בוועדה.
בדרישה להופעתו של סב"פ בוועדה נאמר כי היא "הכרחית" – אך ווטרס סירבה להגיד לרויטרס האם תהיה מוכנה להסתפק בהופעה וירטואלית בזום. המנכ"ל החדש של FTX, ג'ון ג'יי ריי, יעיד בוועדה.
בינתיים, לא מואשם סב"פ בפשע כלשהוא, והוא מכחיש כל האשמה בהונאה, ומגדיר את מה שקרה בבורסה שלו "טעויות איומות בניהול". ה'טעויות' הללו, כזכור, התבטאו בבזבוז של כספי לקוחות שהועברו למטרות השקעה בקריפטו על השקעות מסוגים אחרים לחלוטין – החל מבתי פאר, דרך בנק פרטי ועד מסיבות ראוותניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה