קריפטו

פשיטת רגל רביעית בקריפטו: מי החברה שאיבדה את כספי המשקיעים?

לאחר שהזהירה כי היא עלולה להיגרר אחרי FTX לפשיטת רגל, היום מודיעה BlockFi רשמית כי היא נאלצת לפתוח בהליך רשמי בניסיון נואש להשיב את כספי המשקיעים שככל הנראה אבדו
יאיר מור | 
מטבעות קריפטו (צילום shutterstock)
חברת הקריפטו BlockFi תגיש היום (שני) בקשה לפשיטת רגל – גם בניו-ג'רזי וגם באיי ברמודה, שבהן היא רשומה במקביל – כך לפי הודעה רשמית שהוציאה החברה.
לדברי החברה, מטרת הפתיחה בהליכי פשיטת רגל היא "לייצב את עסקיה ולספק לחברה את ההזדמנות לבצע פעולת ארגון-מחדש מקיפה שתמקסם ערך למען כל הלקוחות ויתר בעלי העניין". היא ציינה כי בכוונתה "להתרכז בגביית כל החובות שחייבים ל-BlockFi", אך ציינה כי "גבייה מ-FTX תתעכב".
FTX, שהגישה בקשה לפשיטת רגל לפני כשבועיים, העניקה לבלוקפיי בקיץ האחרון קו אשראי בגובה 250 מיליון דולר, שבוע לאחר שהאחרונה פיטרה 20% מעובדיה, במטרה לאפשר לה להרחיב את הפעילות ולמשוך משתמשים לבצע יותר פעולות. פחות מחודש לאחר מכן דווח כי FTX תרכוש את בלוקפיי, כפי שעשתה עם מספר חברות קריפטו אחרות שחילצה, כמו Liquid Group, שאותה חילצה שנה קודם לכן ורכשה במאי האחרון. מנכ"ל האחרונה, זאק פרינס, הכחיש את השמועה. בכל אופן, ברור שבלוקפיי היתה תלויה כמעט לחלוטין ב-FTX, ועצרה את המשיכות באותו יום בו פתחה האחרונה בהליכי פשיטת רגל.
כעת, אומרת בלוקפיי כי בקופתה כ-257 מיליון דולר, וכי היא מקווה לקבל אישורים לשלם לעובדים שיישארו להפעיל את החברה במהלך הארגון מחדש, ולפטר את היתר. לחברה יותר מ-450,000 לקוחות פרטיים שהשקיעו בה כספים בפורמט של הפקדת מטבעות קריפטו להשקעה על ידיה תוך הבטחה לעמלה גבוהה מאוד.
בלוקפיי היא חברת הקריפטו הרביעית תוך פחות מחצי שנה שמודיעה על פשיטת רגל: זה התחיל עם צלזיוס הישראלית, המשיך עם וויאג'ר, שאז קיבלה הצעת רכישה על ידי FTX שכבר לא תבוצע, הגיע ל-FTX עצמה וכעת מצטרפת לרשימה השחורה גם בלוקפיי, שכבר הזהירה על כך מייד לאחר פשיטת הרגל של FTX.
בתגובה להודעה רשם שוק הקריפטו צניחה של קרוב לאחוז תוך דקות – אך כמה דקות לאחר מכן נרשם זינוק של שניים ורבע אחוז, ואחריו התאזנות חזרה לאזור שבו היה לפני ההודעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה