כסף וצרכנות

אשקלון משנה סטטוס: זה המעמד החדש שלה בגלל המלחמה

שר האוצר סמוטריץ׳ הנחה להגדיר את העיר אשקלון כיישוב ספר לתקופת המלחמה. הוא הורה להביא תקנות בעניין לאישור ועדת כספים בהקדם האפשרי. משמעות ההחלטה היא השוואת התנאים של אשקלון ליישובים שבמרחק 0-7 ק"מ מהרצועה לעניין פיצויים בגין נזקי המלחמה
מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
על רקע אירועי מלחמת חרבות ברזל, והחשש מהשלכותיהם חסרות התקדים על הכלכלה הישראלית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיבל היום (רביעי) החלטה חסרת תקדים ומשנה את הסטטוס של אשקלון.
שר האוצר סמוטריץ׳ הנחה להגדיר את העיר אשקלון כיישוב ספר לתקופת המלחמה. הוא הורה להביא תקנות בעניין לאישור ועדת כספים בהקדם האפשרי. משמעות ההחלטה היא השוואת התנאים של אשקלון ליישובים שבמרחק 0-7 לעניין פיצויים בגין נזקי המלחמה.
התארח שר הכלכלה ניר ברקת (הליכוד) בדיון שנערך הבוקר (שלישי) ועסק בתמיכה באזרחי ישראל במהלך המערכה שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת. במהלך דבריו נשמעה ביקורת חריפה כלפי אנשי האוצר: "אני לא רוצה לראות פקיד אחד של האוצר שיגיד לי 'אין לנו'. אין דבר כזה".
רק השבוע השר ברקת, מי שעד לפני המתקפה עסק בקידום רפורמה כלכלית שתכליתה הגברת הייבוא וצמצום יוקר המחיה, מיפה במהלך הדין את הנושאים שאליהם הממשלה נדרשת לתת את הדעת. "הנושא הכי חשוב הוא סיוע ארצי משמעותי לעסקים בשביל לגרום להם לשרוד את התקופה הזאת. וודאות, פשטות ומהירות פעולה - אלה שלושת הגורמים שמובילים אותנו בהסכמה של כל המגזר העסקי". 
ברקת הוסיף כי בימים האחרונים ניהל מגעים עם בכירי הצמרת העסקית במטרה לעמוד על צורכיהם החירומיים. "אני יכול להגיד שאני מייצג את כולם", הצהיר ברקת. "עשינו עם כולם פגישות, כמעט כל יום אנחנו בקשר איתם. אנחנו הנציגים של המגזר העסקי בממשלת ישראל, בקשר שוטף יום יומי". את דבריו החריפים על מדיניות האוצר סיכם השר: "למדינת ישראל יש מספיק משאבים לקדם ולסייע לכל הצרכים של כל המגזר העסקי".
 
לאחרונה האוצר פרסם רשימת צעדים הנוגעים לקרן להלוואות בערבות המדינה. "עלינו להמשיך את קרן ההלוואות בערבות המדינה", הוסיף השר והתייחס למהלכים פרלמנטרים שבכוונתו לקדם: "דחיית תשלומים של עסקים למדינה. יש עכשיו חקיקה שמאפשרת דחייה תשלומים לתושבים, לאזרחים שאני מברך על כך. לצד הדחייה לאזרח, חייב להיות אותו דבר למגזר העסקי. נורא פשוט דחיית כל התשלומים, נניח לעסקים עד גובה מסוים 200 מיליון שקל. דחיית כל התשלומים עד סוף דצמבר, בשלב ראשון". 
 
"ובדחיית התשלומים ובהפסקת הגבייה - כל דחיית התשלומים הרלוונטיים לשלטון המרכזי, המקומי. זה לא נושא תקציבי זה נושא תזרימי. לאפשר לעסקים להתארגן על עצמם, גם ככה יש להם המון אתגרים בהחזרת עובדים ביצירת רצף אספקה, גם ככה יש להם כאב ראש מאוד גדול. לרובם ככולם בהחלט יתכן אתגר תזרימי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שר שקרן ומיותר.כשלון בשני משרדים
    שייח 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לך תמחוק את חווארה בנתיים ברברן עלוב
    סגור
  • 1.
    על מי אתה בא לעבוד
    על מי אתה בא לעבוד 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טיפים נותנים למלצרים אנחנו לא מעוניינים בטיפים עלאק יישוב ספר את הבית שלך תעשה יישוב ספר אותנו תכניס לעוטף "קיבינימט"
    סגור