כסף וצרכנות

האיש השני העשיר בעולם נחקר בחשד להלבנת הון

ברנאר ארנו הובא לחקירה בצרפת בשל עסקה לכאורה שהלבינה רכישת נדל"ן בידי אוליגרך. איש העסקים הרוסי ניקולאי סרקיסוב רכש בתים באתר נופש יוקרתי בצרפת
איתן לויטס |  1
ברנאר ארנו (צילום יוטיוב/ CNBC International)
טייקון האופנה הצרפתי ברנאר ארנו, שהוא גם האיש השני העשיר בעולם, הובא לחקירה על ידי הרשויות בצרפת בשל חשדות שהלבין כספים על ידי רכישת נדל"ן באמצעות אוליגרך רוסי.
הפרקליטות של פריז אישרה דיווח שפורסם בעיתון "לה מונד" שקבע כי בשנה שעברה נפתחה חקירה ראשונית לגבי עסקאות בהן היו מעורבים ארנו והאוליגרך ניקולאי סרקיסוב.
לה מונד, שציטט את יחידת החקירות הפיננסיות של משרד האוצר הצרפתי, דיווח ביום חמישי כי סרקיסוב רכש נדל"ן באתר נופש אלפיני יוקרתי באמצעות עסקת קומבינציה שבה ארנו, באמצעות אחת החברות שלו, העניק הלוואה.
על פי הדיווח, סרקיסוב רכש מספר נכסים בשנת 2018 בקורשבל (Courchevel) כפר ידוע בצרפת בשל אתר הסקי האקסקלוסיבי שבו. שהות במלון שם יכולה לעלות למבקרים אלפי דולרים ללילה.

בחקירה נטען כי ארנו הלווה לסרקיסוב 21.2 מיליון דולר כדי שהאוליגרך, שעוזר לאחיו סרגיי לנהל את ענקית הביטוח הרוסית RESO-Garantia, יוכל לרכוש את הנכסים בשמו.
מקורות מיחידת החקירה הממשלתית לא מזוהה אמרו ל'לה מונד' כי העסקאות בהן היו מעורבים ארנו וסרקיסוב, ששניהם פעלו באמצעות רשת מורכבת של ישויות משפטיות, יכלו להיות מכוונות להסתרת המקורות הכספים האמיתיים.
לה מונד ציטט אדם המקורב לארנו שאמר שההסדר עם סרקיסוב היה חוקי לפי החוק הצרפתי.
ארנו ומשפחתו שווים 164 מיליארד דולר בזכות בעלותם על אימפריית היוקרה LVMH שבפורטפוליו שלה נמצאים שמות מותגים מפורסמים כמו לואי ויטון, דיור, ז'יבנשי, דום פריניון ופנדי.
ארנו בן ה-74 איחר את יציאתו לגמלאות ובמקביל טיפח את חמשת ילדיו לרשת את ניהול העסק המשפחתי. בנו דלפין ארנו, 48, מנהל את המותג דיור; סגנו הוא אחיו אנטואן ארנו, בן 46, שניהם בניו של ארנו האב מנישואיו הראשונים; אלכסנדר ארנו, 31, הוא סגן נשיא בכיר של טיפאני ושות'; פרדריק ארנו, בן 28, מנהל את מותג השעונים TAG Heuer; וז'אן ארנו, 25, משמש כמנהל השיווק והפיתוח הראשי בחטיבת השעונים של החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דלפין היא בתו, לא בנו כמובן
    יזם 10/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראלים מביכים
    סגור