כסף וצרכנות

בגיל 99, המשקיע האגדי צ'ארלי מאנגר מוסר טיפ אחד למשקיעים צעירים

שותפו הוותיק של וורן באפט צופה עתיד פחות זוהר עבור המשקיעים הצעירים וממליץ להם לנקוט בגישה שונה לגבי השקעות. הוא לא יכול להבטיח הצלחה בקלות, אך סבלנות בהחלט אפשר ללמוד ממנו
מערכת ice |  3
צ'ארלי מאנגר (צילום ויקיפדיה)
צ'ארלי מאנגר הוא המיליארדר יוצא הדופן שחובש כובעים רבים, שהידוע שבהם הוא סגנו של וורן באפט בחברת ההשקעות הידוע ברקשייר האת'וויי. ממרום גיל 99, מאנגר העניק לאחרונה כמה עצות למשקיעים צעירים שמחפשים להטביע את חותמם בעולם הפיננסים.
בשיחה בוגרי מכללות הוא אמר כי כיום, להתעשר ולהישאר עשיר עשוי להיות קשה יותר ממה שהיה פעם. לדברי מאנגר, שני מכשולים משמעותיים עומדים בדרכם של צעירים המנסים להיכנס לרשימת המיליונרים או  המיליארדרים: אינפלציה ומחירי נדל"ן מרקיעי שחקים, והאופי שהולך ונהיה מורכב של השקעות.
בתחום הנדל"ן, לדברי מאנגר, כבר לא קיימת אסטרטגיית השקעה שמתאימה לכולם כמו בעבר, הודות לעלייה המטאורית במחירי הנדל"ן בעשורים האחרונים. עוד ב-1980, כשמאנגר תפס לראשונה את המושכות בברקשייר, המחיר החציוני לבית בקליפורניה היה 80,055 דולר. מותאם לאינפלציה, זה יהיה היום בסביבות 275,600 דולר. קדימה לשנת 2023, מחיר הבתים החציוני בקליפורניה עומד בסביבות 800,000 דולר.

מאנגר מזהיר כי אסטרטגיית ההשקעה המנוסה של בעלות על תיק מגוון של מניות רגילות עשויה לא להיות חסינת תקלות כמו פעם. הוא צופה שנוף ההשקעות של היום הולך להיות מאתגר יותר ממה שהיה עבור הדורות הקודמים.
בתחום ההשקעות, המיליארדר מציע לקבל ייעוץ השקעות מותאם אישית כדי להצליח לנווט באקלים ההשקעות המורכב של היום. מאנגר מציין כי על המשקיעים לשקול את רמת המיומנות שלהם או את רמת המיומנות שיש ליועצים שלהם לפני קבלת החלטות השקעה מרכזיות. אם ההשקעה קשה ומבלבלת אתכם, לדברי מאנגר, "ברוכים הבאים לחיים הבוגרים!"
מאנגר נהג להמליץ להחזיק בתיק מגוון של מניות רגילות כדי להרוויח למשקיע אינטליגנטי תשואה של בערך 10%, אבל הוא מודה שזו כבר לא טקטיקה בטוחה. "אני לא חושב שהעתיד יציע לאדם הצעיר שיוצא מהקולג' השנה הזדמנות השקעה כל כך קלה", אמר.
אבל לא הכל אבוד. חברו של מאנגר ומנכ"ל ברקשייר האת'וויי, המיליארדר וורן באפט, מציע שער לעולם ההשקעות, ודוגל בהשקעה בקרנות כדי למנוע מורכבות.
אחרי הכל, כמו שהם הוכיחו בשנותיהם הרבות בעולם הפיננסים, סבלנות היא המפתח. שמדד S&P 500 חווה תנודתיות מסוימת בתקופה האחרונה - הוא ירד ב-5% מתחילת 2022. אבל בעקבות צמד המשקיעים האגדי, ראייה לטווחה ארוך עשויה להיות האסטרטגיה הטובה ביותר.
למרות שאפילו המשקיעים הטובים ביותר טועים לפעמים, דברי החוכמה האחרונים של מאנגר ראויים לציון במיוחד עבור משקיעים צעירים העומדים בפני קרב עלייה באקלים ההשקעות של היום.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תרח זקן
    שמש 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הוא אחד האנשים הכי טיפשים...לעג לביטקויין ולקריפטו והתבדה..הוא כבר סנילי לגמרי
    סגור
  • 2.
    מה בדיוק אפשר לעשות עם העיצה המהממת של
    אחד 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הולך להיות קשה ומורכב יותר?
    סגור
  • 1.
    לא חידשתם כלום ושום דבר
    שבוז 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    היה מורכב ונשאר מורכב
    סגור