מדדים ומחקרים

באפט מכניס את החברה הזו ל-10 ההשקעות הגדולות שלו

וורן באפט נוקט באסטרטגיה הבטוחה והמוכרת, ומגדיל את אחזקותיו בנפט. וגם, איזו חברה שהשקיעה בה "צמחה מדי שנה, בטוחה כמו ימי הולדת"?
מערכת ice | 
וורן באפט מנצל את זינוק הנפט (צילום pexels, טוויטר/ AppleInsider)
קשה ללמד אריה זקן טריקים חדשים ולא נראה שוורן באפט ישנה את הסגנון שלו בקרוב.
חברת ההשקעות שלו ברקשייר האת'ויי רכשה כמעט 5.8 מיליון מניות של חברת הנפט אוקסידנטל (Occidental Petroleum) במחיר של בין $59.80 ל-$61.90 בין שישי האחרון ליום שלישי, לפי הגשה רגולטורית.
בעוד שהרכישה הייתה הפעם הראשונה מאז ספטמבר שהחברה העלתה את חלקה בחברה, ההשקעה של 350 מיליון דולר מביאה את סך אחזקותיה של ברקשייר באוקסידנטל ליותר מ-200 מיליון מניות בשווי 12.2 מיליארד דולר. היא מביאה את אוקסידנטל ל-10 הגדולות בתיק המניות של ברקשייר.

עד כה בשנת 2023, המניה ירדה בכ-3% עד לאחר ריצה חזקה בשנת 2022 שהגיעה לשיא בנובמבר. אבל המניה הצליחה למחוק את הגירעון הזה רק במסחר הבוקר, וזינקה ב-3.5% לאחר שנחשפה הרכישה של ברקשייר.
ברקשייר פרסמה את המכתב השנתי שלה לבעלי המניות בחודש שעבר, וה"אורקל מאומהה" הציע עצות חכמות לייעוץ ההשקעות. באפט אומר שהתוצאות "משביעות הרצון" של ברקשייר במשך 58 שנותיה הן מיתרון המעדיף השקעות לטווח ארוך.
המיליארדר מזכיר את העובדה שזו היתה שנת 1994 כאשר ברקשייר השלימה את רכישתה של 400 מיליון מניות של קוקה קולה. לדבריו, העלות הכוללת הייתה 1.3 מיליארד דולר. "הדיבידנד במזומן שקיבלנו מקולה ב-1994 היה 75 מיליון דולר", כתב באפט. "עד 2022, הדיבידנד גדל ל-704 מיליון דולר. הצמיחה התרחשה מדי שנה, בטוחה בדיוק כמו ימי הולדת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה