מדדים ומחקרים

וורן באפט ישקיע בטסלה? זו החברה שעוצרת את המהלך

עם עודף המזומנים שהגיעה אליו השנה ברקשייר האת'ויי של באפט, מאסק לא שינה את דעתו במי הוא צריך להשקיע. אך השותף הוותיק של באפט עומד על כך שיש חברת רכב חשמלי יותר כדאית מטסלה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
שווי השוק של טסלה עומד כיום על 622 מיליארד דולר. זה יותר מ-400 מיליארד דולר מאשר טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם במונחים של מכירות בשנה שעברה. לקבוצה היפנית יש כיום שווי שוק של 188 מיליארד דולר. מאסק נותן השראה למשקיעים בביטחון עצום, מה שמצדיק את הערכת השווי הזו של טסלה, שאינה נתפסת כמו מתחרותיה. יצרנית הרכב נתפסת יותר כקבוצת טכנולוגיה מאשר יצרנית רכב.
בסופו של דבר, המיליארדר לא צריך אף אחד אחר כדי לבסס את כוחה של טסלה. אבל, כשאדם כמו וורן באפט הוא בעל מניות של יריבה סינית שמייצרת רכבים חשמליים, מאסק מרגיש שמשהו או מישהו חשוב חסר אצלו בחברה.
"האורקל מאומהה", כפי שמכונה באפט, השקיע ב-BYD, המתחרה הסינית הגדולה של טסלה. BYD מכרה יותר כלי רכב מהחברה של מאסק בשנה שעברה. אבל טסלה נשארת המובילה בעולם אם לוקחים רק כלי רכב חשמליים בחשבון, מכיוון ש-BYD מוכרת גם רכבים היברידיים.
באפט, דרך חברת ההחזקות שלו ברקשייר האת'ויי, השקיע ב-BYD ב-2008, על ידי רכישת 225 מיליון מניות, שווה ערך לכ-232 מיליון דולר. מאז, ההשקעה גדלה באופן משמעותי, כאשר מחיר המניה של BYD עלה משמעותית במהלך השנים.
 
עם זאת, במשך מספר חודשים החל המיליארדר להפחית את חלקו ב-BYD. ברקשייר מכרה כמעט 95 מיליון מתוך 225 מיליון מניותיה המקוריות של החברה, לאחר שמכרה עוד 4.235 מיליון מניות, בשווי של כמעט 140 מיליון דולר בחודש שעבר, כך הודיעה החברה בתחילת החודש. האחזקה נותרה אחד מבעלי המניות הגדולים של החברה עם 130.3 מיליון מניות, המהווים כ-12% ממניות הקבוצה הסינית.

בהקשר זה שאל משתמש טוויטר באיזו חברה באפט צריך להשקיע, בהתחשב בכך שברקשייר האת'וויי סיימה את 2022 עם הר המזומנים שהסתכם ב-128.65 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2022, לעומת כמעט 109 מיליארד דולר ברבעון השלישי. מאסק השיב מיד שחברת האחזקות צריכה להשקיע בטסלה.
"מתחיל ב-T..." אמר המיליארדר.
לאחר מכן הוא הסביר שאם ברקשייר האת'ווי הייתה מנצלת את ההזדמנות להשקיע בטסלה ב-2008, החברה הייתה מרוויחה רווח עצום, מכיוון שטסלה הוערכה אז ב-200 מיליון דולר. שווי השוק שלה הוא כיום יותר מ-600 מיליארד דולר.
 
"מאנגר יכול היה להשקיע בטסלה לפי שווי של 200 מיליון דולר כשאכלתי איתו ארוחת צהריים בסוף 2008", הוסיף מאסק. צ'רלי מאנגר הוא יד ימינו של באפט וסגן יו"ר ברקשייר. זו לא הפעם הראשונה שמאסק מזכיר את מה שהוא מחשיב כהזדמנות שהוחמצה עבור ברקשייר.
"הייתי בארוחת צהריים עם מאנגר ב-2009, שם הוא אמר לכל השולחן את כל הדרכים שבהן טסלה תיכשל", פרסם מאסק בפברואר 2022. אבל נראה שהוא לא שמר טינה למאנגר וברקשייר האת'ווי. השקעה של חברת האחזקות בטסלה תהיה ניצחון עצום עבור מאסק, מכיוון שהיא תשלח מסר חזק ומרגיע לגבי טסלה הן לממסד הפיננסי המסורתי והן למשקיעים הקמעונאיים, שמעריצים את הגאונות הפיננסית של באפט.
אבל מאנגר חזר והדגיש לאחרונה ש-BYD מקדימה בהרבה את טסלה.  כשנשאל לאחרונה אם הוא מעדיף את BYD על פני טסלה, תגובתו של מאנגר הייתה נחרצת. הוא ציין שבשנה שעברה, בעוד שהחברה של מאסק הורידה את מחירי הרכב שלה בסין, BYD למעשה הצליחה לגבות יותר.
"זה קל, טסלה הפחיתה בשנה שעברה את המחירים שלה בסין פעמיים בעוד ש-BYD העלתה את המחירים שלה. BYD כל כך מקדימה את טסלה בסין שזה כמעט מגוחך. אם סופרים את כל שטחי הייצור שיש ל-BYD בסין לייצור מכוניות, אני זה יסתכם באחוז גדול מכל הקרקע באי מנהטן", אמר מאנגר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה