משפט

מאסק דורש: החזירו לי את השליטה הבלעדית בחשבות הטוויטר

אילון מאסק ניסה למנף השבוע את ניצחונו במשפט אחד כדי להפוך פשרה שהושגה בתביעה אחרת – אך רוב הסיכויים שהפעם הוא ינחל כישלון
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
אילון מאסק מאוד אוהב לצייץ, כידוע. קצת יותר מדי, בשביל מנכ"ל של חברה שנסחרת בבורסה בשווי אדיר וכל מילה שלו עלולה לגרום למשקיעים רווחים והפסדים של מיליארדי דולרים. אך הוא עדיין מנסה לקבל חופש מוחלט לעשות זאת, כפי שמעיד מכתב ששלחו השבוע עורכי דינו לנציבות האמריקאית לניירות ערך ובורסות (SEC).
המכתב מטעם מאסק דורש לבטל את צו ההסכמה במסגרת הסכם הפשרה שחתם מאסק על הנציבות ב-2019. לפי אותו צו, כל ציוץ שלו על נתונים הקשורים לטסלה חייב לעבור אישור של עו"ד המתמצא בחוקי ניירות הערך. המטרה היא למנוע ממנו ציוצים כמו זה מ-2018, שבו הודיע כי יש לו גורם מממן לרכישת כל מניות טסלה לצורך מחיקתה מהבורסה והפיכתה לפרטית. הציוץ הזניק את מניית טסלה, אך לאחר שהעסקה נפלה המניה צנחה, ומאסק נתבע גם על ידי המשקיעים וגם על ידי ה-SEC על הטעיה.
בתחילת החודש הוא ניצח את בעלי המניות, כאשר בית המשפט בטקסס פסק כי הוא זכאי מאשמת הונאה. בעקבות כך, כתבו עורכי דינו לנציבות כי גם הפשרה שאליה הגיעה עם מאסק בתביעה המקבילה שלה צריכה לשקף את הפסיקה הזו. "העניין הציבורי בהימנעות מפשרות בלתי חוקתיות גובר בקלות על העניין לכאורה של ה-SEC בצו ההסכמה", הם כתבו, ואף האשימו את הנציבות בכך ש"השיגה (את הצו) באמצעות גימיקים,שהפכו פשרה לגיטימית לתוכנית סחיטה כוללת".
הנציבות לא השתהתה, והגישה תגובה מהירה למדי, לפיה "לפסיקה אין כל השפעה" על צו ההסכמה. היא הדגישה כי "הפשרה שהושגה בהסכמה לאחר מו"מ אינה מונעת ממאסק לצייץ באופן מדויק אודות טסלה או נושאים אחרים", והדגישה כי מאסק כבר ויתר על זכותו לסגת מצו ההסכמה פעמיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה