השוק

השנה של וורן באפט: ברקשייר האת'וויי הרוויחה 30.8 מיליארד דולר

שנה נוספת וורן באפט משחרר את המכתב שלו לבעלי המניות בברקשייר האת'ווי והפעם הוא מספר כיצד ביצע לרוב החלטות גרועות, כאשר רק כ-12 החלטות טובות במשך 58 שנים הביאו לו הצלחה
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום טוויטר/ וורן באפט, pixabay)
וורן באפט, אחד האנשים העשירים בעולם, מפרסם שנה נוספת את המכתב שלו לבעלי המניות של ברקשייר האת'וויי שבבעלותו ומספר כיצד הוא מחלקת את החסכונות של המשקיעים בקונצרן ועוד.
באפט מסביר כי את חסכונות המשקיעים בברקשייר הוא מקצה בשתי דרכים, כאשר בראשונה הוא משקיע את הכספים בעסקים שנמצאים במאה אחוזי שליטה של החברה, אך מבהיר כי למרות שקיימת שליטה רחבה בתחום זה, עדיין יכולות להתרחש טעויות עסקיות.
הדרך השנייה היא השקעה במניות שנסחרות באופן ציבורי ושם אין לקונצרן השפעה על ניהול החברה. יתרה מכך, באפט מבהיר כי הבחירה במניות לא מתבססת על היותן מכשיר למכירה ורכישה אלא על היותן סוגי עסקים עם הבטחה לביצועים עסקיים חיוביים לאורך זמן.
כמו כן, באפט מודה שלאורך כל 58 שנותיו בהנהלת החברה הוא עשה החלטות ממוצעות ורוב הפעמים ההצלחה הייתה נתונה למזל או החלטה אחת טובה אחת לכמה שנים, שמסתכמות ב-12 החלטות טובות בלבד. בהן הוא מפרט את רכישה של 400 מיליון מניות של קוקה קולה, שארכה כשבע שנים.
באשר להצלחות של ברקשייר בשנת 2022 באפט מפרט כי הרווחים של החברה עמדו על שיא חדש של 30.8 מיליארד דולר ומה שעסר לחברה להגיע לשיאים חדשים זו הרכישה של תאגיד אלגאני העוסקת בביטוח נזקי רכוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה