השוק

צ'ארלי מאנגר: רובינהוד מסתירה שיטות עבודה שמגעילות אותי

המיליארדר צ'ארלי מאנגר, שמשמש גם סגנו של וורן באפט בברקשייר האת'ווי, מגנה בארוחת הערב השנתית של חברת ההשקעות כי השיטות בהן מקבלת רובינהוד את שכרה, מגעילות אותו בעיקר בשל העובדה כי הן מוסתרות מהמשקיעים
ניצן כהן |  1
צ'ארלי מאנגר (צילום vecteezy, יוטיוב/ Yahoo Finance)
איש העסקים המיליארדר צ'ארלי מאנגר שמכהן גם כסגנו של וורן באפט בברקשייר האת'ווי אמר בסוף השבוע כי רובינהוד מסתירה מהמשקיעים שיטות עבודה שמגעילות אותו. "קל להגזים עם רעיונות טובים" אמר מאנגר והוסיף כי "די ברור מה קורה עכשיו לרובינהוד, אלוהים עושה צדק", הוא הוסיף.
מאנגר השתמש בשורה של ביטויים קשים על שיטות העבודה של רובינהוד שנכנסה לתודעה כמי שהביאה את בני דור ה-Z לשוק ההון. הדור הזה נכנס לשוק דרך הפלטפורמה של רובינהוד שמדמה את ההשקעות למשחק מחשב ובאופן תיאורטי עודדה את בני דור ה-Z - שטרם פוענחו עד הסוף - לא להשקיע בצורה מושכלת בשוק ההון אלא להיכנס לבורסה ממש כמו מהמרים.
רובינהוד, מעבר לחוויית ההשקעות שהיא מעמידה למשתמשים שלה, מאפשרת מסחר בשברי מניות (משהו שמוכר בישראל בפפר אינווסט של בנק לאומי) ומבלי לשלם עמלות. אבל כיצד מרוויחים אם לא גובים תשלום מהלקוח? באופן עקרוני אנחנו מכירים את הדבר מעולמות הרשתות החברתיות, המשתמשים הם המוצר ומישהו אחר הוא הלקוח שמשלם עבור השירות.
באופן עקרוני במהלך שנת 2020 נכנסו בני דור ה-Z שישבו משועממים בבית לבורסה והשקיעו בחברות שלא היה שום הגיון כלכלי להשקיע בהן. למשל חברות שעמדו בפני חדלות פירעון והיוו יעד לטורפים הגדולים של וול סטריט, פתאום בני דור ה-Z נכנסו בסכומים קטנים יחסית אבל הם באו במאסה גדולה כך שסכימת כל הפקודות שלהם גרמה הפסדים גדולים לקרנות הגידור הגדולות, כלומר לטורפים הגדולים בג'ונגל הזה.
בכל מקרה, רובינהוד אמורה לייצר כסף מאיפה שהוא ולא תמיד ברור מאיפה. אחת הפרקטיקות הנטענות (והלכאוריות) היא הפניה של רוכש המניות לרכוש מניות דרך "עושה שוק" ספציפי שמרוויח על המכירה (והקניה) מרווחים מסוימים. כלומר הוא אינו גובה עמלה על הפעולה אבל נניח שהוא קונה מניה ב-100 דולר, אז הוא מוכר אותה ב-105 דולר. כלומר מרוויח 5 דולר אותם הוא חולק עם פלטפורמה כמו רובינהוד.
מאנגא אומר כי מדובר בפרקטיקה מגעילה בעיקר משום שהיא אינה שקופה ואותם בני דור ה-Z, אינם מיומנים דיו כדי להבין שהם משלמים עמלה, לא הוגנת, לא שקופה, לא ברורה עד הסוף - אבל הם משלמים. והפרקטיקה הנסתרת הזו - פשוט מגעילה.
צריך לסייג את הדברים. מאנגר הוא מוותיקי וול סטריט. וכמו כל שחקן ותיק קשה לא לעתים לקבל שחקן צעיר, חדש ובועט כמו רובינהוד וניתן להניח שכשמאנגר נכנס לוול סטריט היו וותיקים לפניו שחשבו שהוא נוקט בפרקטיקה מגעילה כדי להרוויח.
כך או אחרת. שיטות העבודה של רובינהוד עדיין, שנתיים אחרי שהפציעה לחיינו, טרם פוענחה עד הסוף כמו גם בני דור ה-Z שטרם פוענחו ובינתיים עברו לטרנד הבא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאנגר איבד את המונופול
    צ'ארלי וחצי 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו הוא באמת צריך להתחרות והוא מפסיד
    סגור